AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Dit is de Nissan Ariya Nismo: tot 435 pk sterke sportieve EV

In elk opzicht een tandje harder

Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo
Nissan Ariya Nismo

Nissan combineert zijn sportieve Nismo-label met de Ariya. Dit is de Nissan Ariya Nismo, een sportief ingestelde elektrische SUV, waarbij je straks kunt kiezen uit twee motoren. Hij is tot 435 pk sterk.

De elektrische Nissan Ariya is in Nederland al in heel wat technische varianten verkrijgbaar. Hij is er met 63-kWh  accupakket in combinatie met een 217 pk sterk elektrohart en met 87-kWh accu gekoppeld aan elektromotor van 242 pk. Dat grotere accupakket ligt ook in de twee vierwielaangedreven e-4orce-versies die 306 pk óf 396 pk op de been brengen. Tijdens de Tokyo Auto Salon heeft Nissan een sportieve Nismo-versie voorgesteld. Die is er ook in diverse smaken.

De minst krachtige variant van de Nissan Ariya Nismo heeft een B6 e-4orce geheten aandrijflijn. Die bestaat uit twee samen 367 pk en 560 Nm sterke elektromotoren, die hun levenslust uit de 63-kWh accu putten. Daarboven staat de in elk opzicht potentere B9 e-4orce. Die heeft niet alleen de grotere 87-kWh accu, maar ook twee 435 pk en 600 Nm sterke elektromotoren.

Uitgebreide technische specificaties geeft Nissan vooralsnog niet vrij. Wel weten we dat het tweetal onder meer een speciale Nismo-rijmodus heeft, waarin de SUV directer op input van de pedalen reageert. De Ariya Nismo moet anders klinken dan de reguliere modellen, maar er is meer. Zo heeft Nissan Motorsport naar eigen zeggen 'elk component van het chassis' herzien. Geen Nismo zonder een sportievere uitstraling dan de reguliere versies. Zodoende is de Nissan Ariya Nismo rijkelijk bedeeld met extra lipjes, randjes én roodkleurige accenten, al blijft het geheel relatief subtiel.

Of en wanneer de Nissan Ariya Nismo naar Nederland komt, is nog niet bekend.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

PRIVATE LEASE Nissan Ariya

Nissan
Nissan Ariya 63kWh Advantage Edition
€ 700
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Pjotter
Pjotter
  • 1
Helemaal mee eens. Een wagen van deze grootte met enigszins sportieve ambities kan 500+ pk gebruiken.
Spitwesson
Spitwesson
  • 6
M’n ontbijt komt weer omhoog bij het zien van die foto’s en m’n depressie komt weer terug bij de gedachte dat autoliefhebbers hier warm van moeten worden.
EV6
EV6
  • 1
M’n ontbijt komt weer omhoog bij het zien van die foto’s en m’n depressie komt weer terug bij de gedachte dat autoliefhebbers hier warm van moeten worden.

Opnieuw inderdaad weer een schitterend vormgegeven EV.
Kristian2
Kristian2
  • 5
Gelukkig maken de twee sportieve Toyota's van vanochtend heel veel goed. Deze Ariya is te verschrikkelijk voor woorden. Een sportieve EV is sowieso al geen goed idee en zeker niet als het groot, log ding is dat hoog op zijn poten staat.
Krissebis
Krissebis
  • 2
Ik zit hier met mijn ontbijt aan de eettafel, te genieten vd vogeltjes buiten, te genieten van het lijnenspel van een glimmende Accord voor het huis, en toen voelde ik mij een gelukkig mens. Ik zet de tablet voor mijn neus, zo nieuwsgierig als ik ben ga ik naar autoweek en mijn hele toestand draaide 180 gr na het zien van dit gedrocht. Gauw weer m'n aandacht verzetten.... Al blijft de vraag in m'n hoofd spoken, hoe is het mogelijk, waarom gebeurd dit, waarom worden ons niet efficiënte gedrochten opgedrongen.
De dag is gelukkig nog jong, geniet van het moois wat we nu nog kunnen bezitten! Fijne dag autoliefhebbers en liefhebbers van rijdende "dingen"
opdegrens
opdegrens
  • 1
2 haaienvin antennes op het dak. Nooit eerder gezien. Zal vast zijn om stereo te kunnen ontvangen.....
Buiten dat, een prachtige auto!
Tombaaa
Tombaaa
  • 0
Die mogen we wel meer zien. Leuke keus voor de sportieve huismoeder of -vader. Liefdevol ontbijtje maken voor de kids, even bijpraten over de mooie dingen die je ze meegeeft in het leven, en hop, vlot op weg naar oma.
CPH
CPH
  • 0
Als je tekst goed leest heeft de B9 e-4orce 870 pk en 1.200 Nm. Er staat namelijk dat deze versie twee 435pk en 600Nm sterke elektromotoren heeft.
Kevertje
Kevertje
  • 0
Ik zou wel eens de correlatie zien tussen het standaard opdrijven van vermogens in EV's tot in het absurde en het aantal zware ongevallen daarmee. Waarom geen Ariya met een normaal vermogen van zeg maar 140pk en een acciradius van 2x zo groot? Of een batterij die half zo groot is? Elke overbodige kW betekent een ecologische ramp.
Zoefzoef de H
Zoefzoef de H
  • 1
Meer kW vermogen onder de kap betekent niet vanzelf meer verbruik. Alleen als je ze aanspreekt uiteraard. Van mij hoeft het niet, maar het kan niet direct kwaad.
Gewijzigd door auteur
NIelTom
NIelTom
  • 0
Dat is enkel zo bij ICE. Bij BEV kan je 1000pk hebben en nog steeds 4 keer efficiënter zijn dan een 1.0 3 cyl ICE van 80pk.
EenRustigeRedelijkeMan
EenRustigeRedelijkeMan
  • 0
De Batillus olietanker had 64 DUIZEND PEEKAA. 64.000! Noem je dat dan een sportsboot?
Deze Nissan ziet er idem uit: als een olietanker. Als je aan de vrouw (m/v) wilt en je wil je ''klasse'' of ''sportiviteit'' laten zien zou ik denk ik toch iets anders nemen. '
Verder gewoon een fan tas tisch artikel. Dank Autoweek. Ik ben door dit artikel overtuigd om niet 1 maar 2 van deze autos te bestellen.
Dirk Nauta
Dirk Nauta
  • 0
serieus, wie koopt dit nou?
Waarschijnlijk erg duur in verhouding, en alleen voor de enkele absolute freak die perse iets anders wil rijden dan de rest.
Mr Audiction
Mr Audiction
  • 1
Zo blij dat ik het zinkende schip, dat NISSAN heet, verlaten heb. Ik had never nooit met een goed geweten thuis kunnen komen wetende dat ik mee zou helpen aan het verspreiden van dit soort marketing misbaksels. Ze moeten zich schamen daar.
Gewijzigd door auteur
Peter Klaver
Peter Klaver
  • 2
Je hebt wel eens van die wagens waarbij je denkt "misschien pakt hij niet zo lekker op de foto en is hij irl wel mooi..."
Nou, dat is met de Ariya helaas niet het geval....