Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Dít is de nieuwe Morgan Plus Six

Eerste geblazen Morgan

12
Morgan Plus Six
Morgan Plus SixMorgan Plus SixMorgan Plus SixMorgan Plus SixMorgan Plus SixMorgan Plus SixMorgan Plus SixMorgan Plus SixMorgan Plus Six
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
5 maart 2019 om 07:36
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2019:

 Op 7 maart opent de Salon van Genève wederom z'n deuren. Verwacht net als ieder jaar heel veel nieuws en uiteraard vind je dat nieuws allemaal op deze site. Meer informatie over de beurs: www.gims.swiss

Morgan houdt zich aan zijn woord en presenteert in Genève de Plus Six, de eerste volledig nieuwe Morgan in jaren en ook nog eens de eerste met een turbomotor onder de kap.

Het Engelse Morgan Cars zwaaide onlangs de Plus 8 uit en daarmee ook zijn laatste model met een V8 onder de kap. De achtcilinder keert niet meer terug, maar Morgan laat het gat dat de Plus 8 achterlaat niet lang bestaan. Deze hagelnieuwe Plus Six springt er namelijk in. En hoe!

De Plus Six lijkt in eerste instantie 'gewoon' een Morgan, maar is toch echt helemaal nieuw. Onder de kap geen V8 van BMW meer, maar wel een uit Beieren afkomstige machine. In de nog altijd klassiek ogende neus van deze nieuwe Engelsman houdt zich namelijk een 340 pk en 500 Nm sterke geblazen zes-in-lijn schuil (B58). Daarmee schiet de auto zich in 4,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De Plus Six is gebouwd rond een volledig nieuw uit hout én aluminium opgebouwde basis die Morgan het CX-Generation Platform noemt. Dat is - jawel - twee maal zo stijf als het vorige aluminium platform dat het bedrijf toepaste voor zijn modellen. Het gewicht ligt op 1.075 kilo. Met zijn lengte van 3,89 is de Plus Six iets korter dan de Plus 8.

De Plus Six komt beschikbaar met een hardtop, een opvallend gevormd exemplaar dat een knipoog is naar klassieke racers uit de jaren zestig. Een aanzienlijk verschil met het 'tentje' dat op de Plus 8 te krijgen was. Natuurlijk is ook het binnenste van de Plus Six helemaal nieuw. Het geheel doet nog klassiek aan, maar de automaathendel verraadt de moderne genen van deze Engelsman. We vinden zelfs een digitaal display in het binnenste van de Plus Six. Meer moderne invloeden: wat te denken van automatische verlichting?

 

 

  • Houd me op de hoogte over de Morgan Plus Six
  • Lees meer over supercars en sportscars
Morgan Morgan Plus Six Supercars & Sportscars Salon van Genève 2019

Gerelateerde forumtopics

  • Morgan Plus Four & Plus Six

    10
    • 3 maart 2020

Lezersreacties (12) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Morgan Plus Six specificaties
  • Morgan Plus Six occasions
  • Morgan Plus Six video's
Advies en informatie
  • Morgan Plus Six tests
  • Morgan Plus Six gebruikersreviews
  • Morgan Plus Six index
PREMIUM
Morgan Plus 8 Speedster

Morgan Plus 8 Speedster

Bijna anderhalve ton voor een auto waar geen voorruit op zit. Gekkenwerk? Hoogstwaarschijnlijk,...

Lees meer
Morgan Plus Four - Eerste rijtest

Morgan Plus Four - Eerste rijtest

Je ziet niet meteen dat dit de nieuwste Morgan is? Het zij je vergeven, aangezien het model...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Morgan schaaft Plus Four en Plus Six bij

    Morgan schaaft Plus Four en Plus Six bij

    10
    • 31 mei 2021
  • Nieuws
    Dit kost de Morgan Plus Six

    Dit kost de Morgan Plus Six

    24
    • 20 maart 2019
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Morgan werd groot met goedkope driewielers

    Morgan werd groot met goedkope driewielers

    10
    • 11 juni 2022
  • Morgan Super 3 - Eerste kennismaking

    Morgan Super 3 - Eerste kennismaking

    27
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    Morgan Super 3: €23.000 per wiel

    Morgan Super 3: €23.000 per wiel

    34
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Morgan-CEO komt van Lamborghini

    Nieuwe Morgan-CEO komt van Lamborghini

    12
    • 28 april 2022
  • Nieuws
    Morgan Super 3: nieuwe 3 Wheeler met Ford-hart

    Morgan Super 3: nieuwe 3 Wheeler met Ford-hart

    34
    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    Morgan-driewieler komt eind februari

    Morgan-driewieler komt eind februari

    8
    • 26 januari 2022
  • Nieuws
    Morgan overspoeld met nostalgie

    Morgan overspoeld met nostalgie

    12
    • 18 januari 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden