Dieselen met 206 CC

Dieselen met 206 CC
De Peugeot 206 CC lonkt vanaf mei ook naar dieselrijders, hij wordt leverbaar met de 110 pk sterke 1.6 HDi-krachtbron.
De Peugeot 206 CC lonkt vanaf mei ook naar dieselrijders, hij wordt leverbaar met de 110 pk sterke 1.6 HDi-krachtbron. Voor de kilometervreters onder de cabrioliefhebbers groeit het aanbod in een hoog tempo. Maar de 206 CC 1.6 HDi is in Nederland uniek in z'n soort. Onder de kap ligt de bekende 1,6 common rail turbodiesel, die een jaar geleden al in de gewone 206 debuteerde. Met 110 pk en een koppel van 240 Nm (bij overboost 260 Nm) bij 1.750 tpm bezorgt de diesel de 206 CC voldoende pit. In 10,5 seconden sprint de auto vanuit stilstand naar 100 km/h en de topsnelheid bedraagt 186 km/h maar de dieselcoupé-cabrio blinkt vooral uit in souplesse. De sprint van 80 naar 120 km/h duurt in de vijfde versnelling maar 10,3 seconden. Gemiddeld neemt de 206 CC 1.6 HDi elke 20,4 km een liter diesel tot zich.
Door de hoge belasting die de Nederlandse overheid op diesels int gaat de 206 CC HDi maar liefst rond de 27.000 euro kosten. Vaak een reden voor importeurs om compacte modellen met dieselmotor niet naar Nederland te halen. Zo is in het buitenland de Opel Tigra Twin Top met een 1.3 CDTi-krachtbron leverbaar, maar niet bij ons.