'Deur op een kier' voor Saab 9-7X

Saab 9-7X
Hoewel de Saab 9-7X louter is bedoeld voor de Amerikaanse markt, sluit de Nederlandse importeur een komst van het model naar ons land niet uit.
Hoewel de Saab 9-7X louter is bedoeld voor de Amerikaanse markt, sluit de Nederlandse importeur een komst van het model naar ons land niet uit.
Onlangs is in de Verenigde Staten de verkoop gestart van de Saab 9-7X. De eerste SUV uit de Saab-geschiedenis deelt zijn basis met verschillende SUV's uit de General Motors-stal waaronder de Chevrolet Trailblazer, die ook in Nederland leverbaar is. Saab heeft de 9-7X alleen bedoeld voor Amerika, maar de Europese kopers lonken.
De Nederlandse Saab-importeur merkt dat er vraag is naar de 9-7X. "Hoewel de auto niet is bedoeld voor Europa staat de deur nog steeds op een kier," aldus de woordvoerster van Saab in Nederland. Vooral de homologatie voor de Nederlandse markt is een struikelblok. "We moeten weten tegen welke prijs we auto op de Nederlandse wegen kunnen zetten. Zo voldoen onder meer de koplampen niet aan de eisen en we moeten kopers een goede garantie op de auto kunnen bieden. We halen de 9-7X alleen naar Nederland als we hem tegen een concurrerende prijs kunnen aanbieden." Wanneer de 9-7X toch de oversteek maakt naar ons land, denkt Saab er hier 500 aan de man te kunnen brengen.
De 4,80 meter lange Saab is in de VS leverbaar met een 4,2-liter 6-cilinder lijnmotor van 275 pk of een 300 pk sterke V8. Daarmee valt hij in de klasse van auto's als de BMW X5 en de Volkswagen Touareg. Diesels zijn niet leverbaar in de 9-7X.

Lezersreacties (1) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.