De TechArt GTStreet R Touring combineert Turbo S en GT3

Lekker druk

Techart GTstreet R Touring Porsche 911
Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911Techart GTstreet R Touring Porsche 911

Zelfs als we ons even beperken tot de coupé, telt het Porsche-aanbod voor de 911 maar liefst veertien verschillende varianten. De kans lijkt klein dat daar niets voor je bijzit, maar bij Techart zien ze de noodzaak om de Turbo S en de GT3-modellen in één auto te combineren.

Het resultaat van die samensmelting heet Techart GTstreet R Touring. Aan de basis van deze über-911 staat een 911 Turbo S, die met vierwielaandrijving en standaard 650 pk al tot de bruutsten onder de 911-jes behoort. Techart voegt er nog even 60 pk aan toe en dus komt het totaal op 710 stuks, bij een koppel dat met 900 Nm 100 Newtonmeter hoger ligt dan ‘normaal’. De grote transformatie vindt echter aan de buitenkant plaats, waar Techart de Turbo met 40 verschillende onderdelen transformeert tot een 911 die meer wegheeft van een GT3 RS, maar dan zonder de gigantische achtervleugel. In plaats daarvan treffen we een nog altijd forse ‘ducktail’-spoiler aan. Een enorme diffusser, RS-achtige openingen boven de voorwielen, excessief carbongebruik en een wild aangeklede voorbumper zorgen ervoor dat je ogen nergens rust vinden.

Het interieur is op vergelijkbaar overdadige wijze aangepakt en krijgt onder meer een uniek en afgeplat stuurwiel, afwijkende kleuren en het grofmazige carbon waar tuners alweer jaren collectief dol op zijn. Jij ook? Dan moet je ongetwijfeld snel zijn, want Techart bouwt de GTstreet R Touring in een oplage van slechts 25 exemplaren.

Signalement

Merk Porsche
Model 911 Turbo S Coupé
Carrosserie 2-deurs, coupé
Transmissie 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 328.083

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 6-cil. boxer
Cilinderinhoud 3.745 cc
Maximaal vermogen 478 kW / 650 pk bij 6.750 tpm
Maximaal koppel 800 Nm bij 2.500 tpm
Inhoud brandstoftank 67 l
Lengte / breedte / hoogte 4.535 mm / 1.900 mm / 1.303 mm
Wielbasis 2.450 mm
Massa leeg 1.615 kg
Laadvermogen 405 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden voor255/35ZR20Prijzen
Banden achter315/30ZR21Prijzen
Topsnelheid 330 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 2,7 s
Brandstofverbruik 12,0 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 271 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.