Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes

25
De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes
De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes  De AutoWeekend Top 10: peperdure kleintjes
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
3 augustus 2013 om 12:48
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Zaterdag, lijstjesdag. Ieder weekend behandelen we een top 10, van goedlopende modellen tot de meest gewilde kleuren. Kortom: alles op het gebied van autoland, samengevat in een lijstje. Deze week: de duurste kleintjes.

Het is een trend: we gaan steeds compacter rijden. Ondertussen willen we natuurlijk niet inleveren op luxe, dus zien we steeds meer auto's in het A- en B-segment die nuchter bekeken belachelijk duur zijn. Vaak wordt dit veroorzaakt door buitengewoon veel luxe of juist een extreem krachtige motor, maar dit is ook een segment waarin mensen graag veel betalen voor uitstraling en merkimago. Absolute koning op dat gebied is natuurlijk Mini. De duurste uitvoering van de 'gewone' Mini (de rest is immers niet echt klein) is de Cooper S John Cooper Works. Als cabrio kost die maar liefst 46.837. Let wel: zonder verdere opties. Wie nog even losgaat op de lijst met leuke hebbedingetjes komt ongetwijfeld nog een heel stuk hoger uit.

Eén voordeel heeft de Mini-koper dan wel: je kunt aan je vrienden te vertellen dat je auto duurder is dan een Aston Martin. Toyota IQ-afgeleide Cygnet staat voor 41.063 euro in de prijslijst en dingt daarom mee naar de prijs voor duurste auto per meter. Maarja, dan heb je wel een Aston Martin… Citroën doet lekker mee in het segment der peperdure en hippe kleintjes met de DS3. De topper van de reeks staat voor liefst 36.290 euro in de prijslijst. In ieder geval krijg je dan een stuk actuelere auto dan wat concerngenoot Peugeot de koper voor 34.170 meegeeft: de 207 loopt alweer sinds 2006 mee, maar dat heeft nog geen invloed op de prijs van de 207CC 1.6 THP in Roland Garros-uitmonstering. Peugeot komt even later nog een keer in de lijst voor: het elektrische trio Peugeot Ion, Citroën C-Zero en Mitsubishi I-Miev staat voor bijna 30.000 euro in de prijslijst. De Franse afgeleiden zijn zo'n 1500 euro duurder dan het Japanse origineel.

Wat voor Mini geldt, geldt misschien nog wel sterker voor Audi's A1: wie met de optielijst aan de slag gaat komt veel duurder uit dan de vanafprijs doet vermoeden. Als we de Quattro buiten beschouwing laten is de vijfdeurs 1.4 TFSI 185pk Pro Line S met 34.530 de duurste versie, en met wat vinkjes het krappe model zo over de 50 mille heen. Dat Audi in een lijst met dure auto's voorkomt is geen verrassing, maar van budgetbroertje Skoda hadden we dat toch niet verwacht. Toch is het zo: de Fabia RS kost als Combi 27.490 euro.

Italië laat zich niet onbetuigd: de Abarth 500 en Mito Quadrifoglio Verde zijn dure jongens. Je krijgt dan wel flink wat pk's voor je geld, iets dat niet gezegd kan worden van de Smart Electric Drive. We hopen dat deelautoprogramma Car2Go een mooie korting heeft bedongen, want met 27.219 euro is de elektrische Smart nog duurder dan zijn Brabus-broertje. Als deze Ultimate 112 nog in de prijslijst stond was dat wel anders geweest: de oranje testauto kostte ruim 60 mille…

ModelPrijs (euro)
1.Mini Cooper S JCW cabrio46.837
2.Aston Martin Cygnet41.063
3.Citroën DS3 Racing36.290
4.Audi A1 TFSI 185pk Pro Line S34.530
5.Peugeot 207cc 1.6 THP Roland Garros34.170
6.Abarth 500c 595 Competizione 16032.262
7.Peugeot Ion/ Citroën C-zero29.990
8.Skoda Fabia RS Combi27.490
9.Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde27.450
10.Smart Electric Drive27.219

Lezersreacties (25) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Nog voordat je de mogelijkheid hebt om je überhaupt druk maken om de actieradius van de elektrische...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden