AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Daihatsu Sirion X4: 963 cc, 133 pk
1
Daihatsu is in onze contreien misschien niet bekend om zijn sportieve imago, maar in het buitenland wordt met de kleine Japanners fanatiek rallygereden. De nieuwste troef op dat gebied is de Boon X4.
Daihatsu is in onze contreien misschien niet bekend om zijn sportieve imago, maar in het buitenland wordt met de kleine Japanners fanatiek rallygereden. De nieuwste troef op dat gebied is de Boon X4.
De auto die wij kennen als Daihatsu Sirion 2, heet in het buitenland Daihatsu Boon. Voor de rallyversie is die naam veranderd in Boon X4. Waarbij X4 staat voor vierwielaandrijving.
De Sirion is voorzien van een 963 cc motor die dankzij een turbo maar liefst 133 pk levert. De Boon X4 legt niet meer dan 980 kilo op de schaal. Dat belooft spectaculaire prestaties, maar Daihatsu geeft geen standaardwaarden vrij.
De X4 zal in Japan te zien zijn tijdens rally- en race-evenementen. Of er ook een straatuitvoering van de snelle Sirion komt, is nog niet duidelijk. Wél weten we dat we 'm bij ons niet kunnen verwachten.