Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Cupra Ateca is Cupra's eerstgeborene

Samen met Leon Cupra R ST in Genève

38
Cupra Ateca is Cupra's eerstgeborene
Cupra Ateca is Cupra's eerstgeboreneCupra Ateca is Cupra's eerstgeboreneCupra Ateca is Cupra's eerstgeboreneCupra Ateca is Cupra's eerstgeboreneCupra Ateca is Cupra's eerstgeboreneCupra Ateca is Cupra's eerstgeborene
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
22 februari 2018 om 15:30
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2018:

 Meer info: www.gims.swiss.

Cupra is een merknaam en de wereld zal het weten. De auto die in de oude constructie Seat Ateca Cupra zou gaan heten, is de eerstgeborene van het 'nieuwe merk'. Dít is de Cupra Ateca.

De Cupra Ateca - de nieuwe Cupra-versie van de Seat Ateca - is de auto waarmee de Spanjaarden Cupra als los merk in de markt zetten. De auto doet dat geheel volgens het bekende Cupra-recept.

De Cupra Ateca krijgt de 300 pk sterke 2.0 TSI onder de kap die we kennen van de Leon Cupra R. Het blok is gekoppeld aan een zeventraps DSG-transmissie, een automaat met dubbele koppeling die het vermogen dankzij 4Drive over alle vier de wielen verdeelt. Het 4-Drive-systeem is in de standen Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road én natuurlijk in de modus Cupra te zetten. In Cupra-modus klinkt de krachtbron rauwer en het adaptieve onderstel wordt klaargestoomd voor een potje stevig sturen. In 5,4 tellen sprint de Cupra Ateca naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 245 km/h.

Vanbuiten is de Cupra Ateca te herkennen aan een sportief aangeklede koets. De auto krijgt een honingraatgrille waarin het nieuwe Cupra-logo is verwerkt. In de onderste grille is de merknaam Cupra eveneens te zien. Natuurlijk zijn de bumpers aan zowel voor- als achterzijde sportiever getekend. Zaken als de dakrails, de achterspoiler, de raamomlijstingen, de grille en diffusers zijn glanzend zwart uitgevoerd, zelfs de remklauwen zijn zwart. Onderaan de achterzijde mondt het uitlaatsysteem uit in vier eindstukken, twee aan weerszijden. De Cupra Ateca krijgt van zijn scheppers 19-inch lichtmetaal mee. De auto is leverbaar in de kleuren Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black en Nevada White.

Wie het portier opent, wordt verwelkomd door het Cupra-logo, dat samen met de merknaam op de grond wordt geprojecteerd en ook op de instaplijst is een verlicht logo zichtbaar. Het interieur is volgehangen met alcantara, het materiaal keert op de stoelen terug. Aluminium pedalen, grijze stiksels en Cupra-beeldmerken op het stuurwiel, op de vloermatten, op de sleutel én bij het opstarten van het multimediasysteem: er is geen twjifel over mogelijk dat dit een Cupra is.

De Cupra komt bovenaan de Ateca-ladder te staan en dat betekent dat de auto goed in zijn spullen zit. Keyless entry, een inductielader voor smartphones, een 360-graden-camera, een 8-inch touchscreen en een digitaal instrumentarium zijn derhalve standaard. Op de optielijst zet Cupra zaken als 18-inch remmerij van Brembo, het Carbon Fibre Exterieurpakket, het Carbon Fibre Interieurpakket en speciale sportstoelen. Nederlandse prijzen volgen in een later stadium

Meer Cupra

Seat maakt van de gelegenheid gebruik om de Leon Cupra R ST te presenteren. De Cupra R (hatchback) kennen we als 300 pk sterke overtreffende Cupra-trap. Nu is dus ook de Leon ST met 300 pk sterke 2.0 TSI te krijgen. De ST is weer een vierwielaandrijver, in tegenstelling tot de hatchback. De auto komt eind dit jaar op de markt. Opvallend: deze auto lijkt wél gewoon nog onder de merknaam Seat verkocht te worden.

  • Lees meer over supercars en sportscars
Salon van Genève 2018 Supercars & Sportscars

Lezersreacties (38) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

Met de Yaris Cross is Toyota een herintreder in het segment der compacte cross-overs. Voorzien...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden