AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Compacte turbomotor voor Hyundai Genesis Coupe
10
De geluksvogels in de Verenigde Staten die wél de Hyundai Genesis Coupé kunnen bestellen, hebben de keuze uit twee motoriseringen. Er is niet alleen een V6, ook 'downsizen' is namelijk mogelijk.
De basismotor van de Genesis Coupé is een nieuwe 2,0-liter turbomotor met 223 pk. Het maximumkoppel bedraagt 295 Nm. Hyundai koppelt de turbomotor aan een handgeschakelde zesversnellingsbak of een vijftrapsautomaat. De topsnelheid bedraagt 220 kilometer per uur.
Dan is er een 3,8-liter V6 als topmotorisering. Deze mobiliseert 310 pk's en een maximumkoppel van 357 Nm. In dit geval is er een handbak met zes versnellingen of een automaat met hetzelfde aantal verzetten. Deze topversie sprint in minder dan zes seconden naar 100 kilometer per uur en bereikt een topsnelheid van 240 kilometer per uur.
De Genesis Coupé is 4,63 meter lang, 1,87 meter breed en 1,38 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,82 meter en een sperdifferentieel is optioneel. In het persbericht laat de Engelse importeur zeer duidelijk weten dat het de Genesis graag op de thuismarkt wil voeren. Als alle importeurs dat doen, zien we de coupé uiteindelijk dan misschien toch op het Europese wegennet verschijnen.
Dan is er een 3,8-liter V6 als topmotorisering. Deze mobiliseert 310 pk's en een maximumkoppel van 357 Nm. In dit geval is er een handbak met zes versnellingen of een automaat met hetzelfde aantal verzetten. Deze topversie sprint in minder dan zes seconden naar 100 kilometer per uur en bereikt een topsnelheid van 240 kilometer per uur.
De Genesis Coupé is 4,63 meter lang, 1,87 meter breed en 1,38 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,82 meter en een sperdifferentieel is optioneel. In het persbericht laat de Engelse importeur zeer duidelijk weten dat het de Genesis graag op de thuismarkt wil voeren. Als alle importeurs dat doen, zien we de coupé uiteindelijk dan misschien toch op het Europese wegennet verschijnen.