Citroën ë-Jumpy Hydrogen gepresenteerd

In navolging van Opel en Peugeot

Citroën ë-Jumpy Hydrogen

Er gaat haast geen week voorbij zonder een nieuw busje van Stellantis! Nu presenteert Citroën zijn waterstofversie van de Jumpy, de ë-Jumpy Hydrogen.

De merken van het voormalige Groupe PSA komen om beurten op de proppen met een uitbreiding van het bestelbusjesaanbod. Stellantis zet namelijk naast batterij-elektrische bestellers ook in op waterstofbusjes. Opel beet het spits af met de Vivaro-e Hydrogen, Peugeot volgde met de e-Expert Hydrogen en nu is Citroën aan de beurt.

Het zal geen verrassing zijn dat de ë-Jumpy Hydrogen technisch gelijk is aan eerdergenoemden. Dat betekent dat de Citroën met een voorliefde voor waterstof in plaats van de bekende 50 kWh- of 75 kWh-accupakketten een exemplaar van 10,5 kWh in combinatie met een brandstofcel aan boord heeft. Het accupakket of de brandstofcel voedt een 136 pk elektromotor en wie de waterstoftank helemaal volgooit, kan 400 km (WLTP) puur op waterstof afleggen. Met het accupakket opgeladen, komt daar nog 50 km actieradius bij.

De ë-Jumpy Hydrogen biedt vanwege het inbouwen van de brandstofcel wat extra ruimte, die bij de volledig elektrische ë-Jumpy immers door het aanzienlijk grotere accupakket in beslag wordt genomen.  Hij komt in twee bekende lengtematen: de 4,95 meter lange M en de 5,30 meter lange XL. Prijzen zijn er nog niet, Citroën zegt dat de levering in de tweede helft van dit jaar van start gaat.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (76)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.