Citroën C3 gefacelift

Opvallende neus

Citroën C3 facelift
Citroën C3 faceliftCitroën C3Citroën C3 faceliftCitroën C3 faceliftCitroën C3 faceliftCitroën C3 faceliftCitroën C3Citroën C3 faceliftCitroën C3 faceliftCitroën C3Citroën C3 faceliftCitroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3 - Afscheid Duurtest

Citroën stuurt de gefacelifte C3 de wereld in. Het nieuwe front eist de meeste aandacht op. Voordat de zomer losbarst, staat de auto bij de dealers.

De huidige C3 is een kleine vier jaar oud en daarmee is het volgens de Fransen de hoogste tijd om de auto doormidden te zagen en hier en daar te vernieuwen. De grootste wijzigingen van de facelift zijn aan het front van de auto te vinden. Daar heeft Citroën een nieuwe grille ontworpen. Bij de pre-facelift lopen de verchroomde strips vanuit het centrale logo uit naar de boven- en onderkant van de bovenste rij lampen. Nu maakt de onderste sierstrip een haakse bocht naar beneden richting de grotere koplampunits, waarna hij halverwege abrupt stopt. Het geeft het front een eigenzinnig aanzicht. De koplampen worden verder van nieuwe ledtechniek voorzien. 

Ook Citroëns ondertussen bekende airbumps zijn gewijzigd. De oude indeling van meerdere kussentjes wordt vervangen voor drie grotere luchtbubbels. Binnenin krijgt de C3 net als familieleden de Advanced Comfort-stoelen voor nog meer comfort in de C3. Wie goed kijkt, ziet een armsteun aan de zijkant van de bestuurdersstoel: die is voortaan standaard! Qua parkeerhulp kunnen bestuurders voortaan ook rekenen op (optionele) parkeersensoren aan de voorkant. De achterkant van de C3 wordt naast een nieuwe led-indeling van de lichten zonder noemenswaardige veranderingen voortgezet. De vernieuwde koets kan op 97 verschillende manieren worden geconfigureerd. 

Van de huidige C3 zijn sinds de introductie in 2016 ruim 750.000 exemplaren verkocht. De verkoop moet rond juni 2020 op gang komen.

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.