Citroën begint wereldoffensief met C-Elysée en C4
Sedans zijn in groeimarkten als China en Rusland erg populair, maar ook landen als Turkije zijn dol op auto's met een kont. Daarom lanceert Citroën maar gelijk twee nieuwe sedans, die elk op een andere afzetmarkt zijn gericht. De C-Elysée valt in het C-segment, maar biedt met 506 liter bagageruimte ongeveer evenveel opslag als een D-segmenter. Achterpassagiers zitten bovendien goed, dankzij de wielbasis van 2.65 meter. Aandrijving wordt verzorgd door de bekende 95 pk sterke VTI motor van PSA. Eind dit jaar start de productie in Spanje, de C-Elysée wordt leverbaar in onder meer Turkije en Centraal-Europa.
Met de C4 L zoekt Citroën z'n heil aan de bovenkant van het C-segment en is bedoeld voor Rusland en China. De nadruk ligt bij dit model op luxe, vooral voor de achterste passagiers, en biedt daarom een "lounge-achtige" achterbank. Motorisch is er onder meer keuze uit VTI- en THP-blokken en ook een zestraps automaat behoort tot de mogelijkheden. Dit is het eerste model dat getekend werd door het Citroën ontwerpcentrum in Shanghai. Vanaf eind 2012 gaat de auto in productie in China, begin 2013 gaat ook Rusland de C4 L produceren voor de eigen markt.
PRIVATE LEASE Citroën




Uitgelicht aanbod

Citroën Xantia 2.0i-16V Pallas/AIRCO/ELEK RAMEN/STUURBEKR/TREKHAAK
- 1999
- 245.664 km

Citroën Xsara Coupé 1.6i-16V VTR/INCL JAAR APK /BOEKJES/RIJD EN SCHAKELT LEKKER
- 2003
- 206.353 km

Citroën C4 Picasso 1.6 THP Intensive 157 PK! 7 ZITS! 360 CAMERA NAVI CLIMA PDC TREKHAAK etc.
- 2013
- 119.870 km
Lezersreacties (63) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.