Chevrolet en Opel pluggen Volt en Ampera
In de VS heeft General Motors de prijs van een Volt met 5.000 dollar verlaagd naar 34.995 dollar en daar gaat vervolgens nog een belastingvoordeel van 7.500 dollar vanaf. GM geeft de extra korting om beter te kunnen concurreren met auto's als de Nissan Leaf, die begin dit jaar in prijs daalde naar 29.650 dollar. In juni gaf GM al 4.000 dollar korting op de Volt en 5.000 op de 2012-modellen. GM verwacht dat de dat de productiekosten van de volgende generatie Volt (en dus ook de Opel Ampera) met 5 tot 10.000 dollar omlaag kunnen.
In juli ontliepen de Volt en de Leaf elkaar in de VS nauwelijks qua verkopen; 11.643 om 11.703 stuks. In diezelfde maand liet Ford de prijs van een elektrische Focus met 4.000 dollar zakken naar 35.995 dollar. In de eerste zes maanden werden er in de VS 41.447 elektrische auto's en plug-inhybrides verkocht. Ter vergelijking: van de Dodge Dart werden er in dezelfde periode 44.949 verkocht.
Ook in Nederland geven Chevrolet en Opel nog even flink gas om de Volt en Ampera onder de aandacht van (vooral) de leaserijder te brengen. Er wordt vooral gepromoot dat als je er nog dit jaar eentje op kenteken laat zetten, je tot 2019 geen bijtelling betaalt. "De korting die je krijgt op een Volt verschilt per dealer maar sinds we de actie zijn gestart, zijn de verkopen met 10 tot 20 procent gestegen", zegt de woordvoerder van Chevrolet Nederland.
De Nederlandse koper heeft qua plug-inhybrides overigens een sterke voorkeur voor de Opel Ampera, zo blijkt uit de verkoopcijfers. Tot en met juli werden er 248 Volts geregistreerd, tegenover 708 Ampera's.