AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Carlsson waagt sprong in 't diepe met C25
27
Allemaal leuk en aardig, het opvoeren van auto's, maar als tuner tel je pas echt mee als je met een eigen creatie komt. Carlsson schuift aan bij de absolute elite met de C25.
De C25 is onderhuids gebaseerd op de SL 600. De V12 biturbomotor heeft in de C25 een vermogen van 753 pk. Het maximumkoppel bedraagt in principe 1.320 Nm, maar om de aandrijflijn te sparen is dit begrensd tot 1.100 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,7 seconden en de topsnelheid is 352 kilometer per uur.
Ondanks deze imposante cijfers stond bij de ontwikkeling vooral het alledaags gebruik van de C25 centraal, aldus Carlsson. In tegenstelling tot veel andere supercars hebben juist ook het gebruik buiten het circuit, voetgangersveiligheid en de diverse veiligheidssystemen (ABS, ESP, airbags) veel aandacht gekregen. Carlssons eigen C-Tronic wielophanging geeft de C25 ook in snelle bochten veel stabiliteit. Carlsson heeft het zelf daarom liever over een super GT.
De C25 staat op 20-inch lichtmetaal. Door de diffusor en spoilerlip achter is het volgens Carlsson overbodig om ook nog een grote taartschep achterop te monteren. Binnenin gebruikt de tuner exotische materialen als buffelleder, alcantara en koolstofvezel. Carlsson benadrukt de super GT-filosofie nog maar eens door nadrukkelijk niet kuipstoelen en een rolkooi te monteren. Ook ligt de C25 niet extreem dicht bij het asfalt.
Het nummer in de naam van de supercar verwijst naar het aantal exemplaren dat Carlsson wil bouwen: 25. De Carlsson C25 beleeft z'n publieksdebuut op de autosalon van Genève. De prijs van deze exoot is nog niet bekend.
Ondanks deze imposante cijfers stond bij de ontwikkeling vooral het alledaags gebruik van de C25 centraal, aldus Carlsson. In tegenstelling tot veel andere supercars hebben juist ook het gebruik buiten het circuit, voetgangersveiligheid en de diverse veiligheidssystemen (ABS, ESP, airbags) veel aandacht gekregen. Carlssons eigen C-Tronic wielophanging geeft de C25 ook in snelle bochten veel stabiliteit. Carlsson heeft het zelf daarom liever over een super GT.
De C25 staat op 20-inch lichtmetaal. Door de diffusor en spoilerlip achter is het volgens Carlsson overbodig om ook nog een grote taartschep achterop te monteren. Binnenin gebruikt de tuner exotische materialen als buffelleder, alcantara en koolstofvezel. Carlsson benadrukt de super GT-filosofie nog maar eens door nadrukkelijk niet kuipstoelen en een rolkooi te monteren. Ook ligt de C25 niet extreem dicht bij het asfalt.
Het nummer in de naam van de supercar verwijst naar het aantal exemplaren dat Carlsson wil bouwen: 25. De Carlsson C25 beleeft z'n publieksdebuut op de autosalon van Genève. De prijs van deze exoot is nog niet bekend.
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz SL 350, 2e Eig, Nw. Staat
- 2005
- 109.858 km
€ 23.950

Mercedes-Benz SL 560 SL Roadster Cabriolet w107 1986 *Inclusief Hardtop* Automaat / Leder
- 1986
- 275.500 km
€ 19.950

Mercedes-Benz SL Roadster 63 4MATIC+ Leder Led Stoel massage Stoel koeling burmester 1e Eigenaar Verlengde fabrieksgarantie
- 2022
- 24.768 km
€ 177.500
Lees ook
20 jaar terug
Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo
Nieuws
Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder
Nieuws
Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
Nieuws
Mercedes-AMG PureSpeed: Uniek en productierijp
Autotest