Cadillac SRX wordt plugin-hybride

Cadillac SRX
General Motors is hard bezig om van de Cadillac SRX een plugin-hybride te maken. Daarbij wordt gebruikgemaakt van techniek van de Chevrolet Volt.
General Motors zit middenin een offensief om plug in-hybrides op de markt te zetten. De eerste stap daarbij wordt de Chevrolet Volt/ Opel Ampera. Daarna moet die techniek zich als een olievlek over het programma gaan uitbreiden – dat gebeurt niet in de laatste plaats om de kosten te dekken van de ontwikkeling van die techniek.
Aanvankelijk was het plan om voor Cadillac een productieversie te maken van de Converj concept car, die één op één de techniek van de Volt gebruikt. Dat idee is intussen naar de prullenbak verwezen. In de plaats daarvan wordt de SRX omgetoverd tot plug in-hyrbide. Dat weet persbureau Reuters te melden. Ook hier wordt voor het grootste deel Volt-techniek gebruikt.
Tot de SRX in 2008 als concept car werd getoond, werd meegedeeld dat de architectuur van die auto geschikt was voor elektrische aandrijving en aandrijving middels brandstofcellen. De elektrificatie van de SRX is wellicht ook goed nieuws voor Saab. Het zou de kansen van de 9-4X, die een zustermodel is van de SRX, op de Europese markt aanzienlijk verhogen. Op het moment wordt die auto alleen met dikke benzinemotoren geleverd die zwaar lijden onder het Europese uitstoot- en belastingregime. Dat geldt overigens ook voor de Cadillac SRX, die ook bezig is met een Europese carrière.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.