Cadillac onthult nieuw merkembleem

Cadillac: Emblemen
Cadillac heeft na maanden getekend en gegumd te hebben z'n nieuwe merkembleem gepresenteerd.

In juli schreven we al dat Cadillac voornemens was om een nieuw embleem te gaan voeren. Het nieuwe logo zou strakker worden, de laurierkrans gaf het merk, aldus Cadillac, een 'oubollig imago'.

Vandaag presenteert het Amerikaanse luxemerk z'n nieuwe merkembleem. Geheel volgens verwachting heeft de krans van laurier het veld moeten ruimen. Vanaf de tweede helft van dit jaar moeten alle Caddy's die de fabriekspoorten verlaten het nieuwe logo in de neus hebben. Eerder had de Elmiraj Concept het embleem al in z'n grille zitten.

'Het nieuwe schild heeft zich aangepast aan het lagere en meer gestrekte silhouet van de huidige modellen,' aldus Andrew Smith, hoofd van Cadillacs designafdeling.

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.