Cadillac CTS krijgt nieuwe neus
Begin dit jaar vernieuwde Cadillac z'n merkembleem. De laurierbladeren werden van het logo geknipt, ze zouden het merk 'een oubollig imago' geven, aldus de Amerikanen. Destijds meldde Cadillac dat in de tweede helft van dit jaar alle Caddy's het nieuwe logo op hun neus moesten dragen. Na de ATS en de ATS Coupé is nu de CTS voorzien van een nieuw front.
De modeljaarwijziging voor de CTS is - geheel naar Amerikaanse traditie - geen ingrijpende. We zien dat het nieuwe logo z'n weg naar de forse sedan heeft gevonden, en de grille krijgt er een horizontale lamel bij. Verder zijn er nog twee nieuwe lakkleuren (Crystal White Tricoat en Dark Adriatic Blue Metallic) en daarmee hebben we de uiterlijke wijzigingen wel gehad.
In het interieur vinden we vanaf nu een Dockspot waarmee telefoons draadloos op te laden zijn. Ook hier zijn nu nieuwe kleuren en materialen beschikbaar. Opnieuw valt er wat motoren betreft te kiezen uit een 272 pk sterke 2,0-liter viercilinder met drukvulling en een 3,6-liter, die zowel atmosferisch als met een twee turbo's te krijgen is (Vsport). In die eerste vorm levert-ie 321 pk, de turbo-versie schopt het tot 420 pk.
De nieuwe CTS - waarvan wij in Nederland nog de vorige generatie hebben - verschijnt later dit jaar in de Amerikaanse showrooms.