Cadillac ATS-V.R: voorproefje van 600 pk

Cadillac ATS-V.R
Cadillac ATS-V.RCadillac ATS-V.RCadillac ATS-V.RCadillac ATS-V.RCadillac ATS-V.RCadillac ATS-V.RCadillac ATS-V.RCadillac ATS-V.R
In de aanloop naar de officiële onthulling van de straatversie van de ATS-V heeft Cadillac alvast de raceversie uit de doeken gedaan. De ATS-V.R is ontwikkeld volgens de GT3-reglementen en pompt er maximaal 600 pk uit.

Vorige week konden we al officieus kennismaken met de Cadillac ATS-V Coupé, maar de Amerikanen hebben het officiële materiaal nog altijd onder de pet zitten. We maken namelijk eerst kennis met deze ATS-V.R, de raceversie van de ATS-V. De auto is opgebouwd volgens de reglementen en specificaties van het FIA GT3-kampioenschap. De gewichtsverdeling voor/achter is 49/51.

De ATS-V.R heeft een 3,6-liter V6-biturbo aan boord, waar maximaal 600 pk uitgepeuterd kan worden. Zonder (eventueel reglementair opgelegde) restricties is het blok bovendien goed voor een koppel van 705 Nm. Schakelen gaat met een bij de achteras gemonteerde sequentiële versnellingsbak van Xtrac, die met flippers aan het stuur kan worden bediend. De remmerij is van Brembo, met remschijven die aan de voorkant een diameter van 380 mm hebben.

"De Cadillac ATS-V-R is een 274 km/h-uithangbord voor de volgende generatie van Cadillacs V-series", aldus coureur Johnny O'Connell, die de GT3-racer over de circuits gaat jagen. De auto wordt, samen met de straatversie van de ATS-V, onthuld op de LA Auto Show, die deze week van start gaat.

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.