BYD Atto 3: Sneller laden, verbeterde uitrusting én mag voortaan trekken
Sneller laden én mag voortaan trekken
De BYD Atto 3 is aangescherpt. Althans, de voor Europa bestemde variant ervan. De Chinese elektrische cross-over profiteert onder meer van de komst van nieuwe wielen en kan sneller laden dan voorheen.
De BYD Atto 3 is in Nederland sinds de tweede helft van 2022 leverbaar. In China is de daar Yuan Plus geheten elektrische cross-over onlangs gefacelift. Die vernieuwde BYD Atto 3 komt nog niet onze kant op, maar de auto ondergaat hier wél enkele kleine wijzigingen. Daarvan is er een veruit het meest interessant. Snelladen gaat voortaan niet meer met 88 kW, maar 110 kW.

De Atto 3 die in China Yuan Plus heet, komt in gefacelifte vorm nog niet naar Europa.
Aan de samenstelling van de aandrijflijn is overigens niet gesleuteld en dat betekent dat de BYD Atto 3 van na de kleine opfrisbeurt weer een 204 pk sterke elektromotor en een 60,4 kWh (netto) accu heeft. Die combinatie is net als voorheen goed voor een actieradius van 420 kilometer. Goed nieuws voor wie graag iets achter de Atto 3 wil hangen: dat kan voortaan. De opgewaardeerde Atto 3 mag voortaan tot 750 kilo trekken.
De kleine vernieuwingsronde voor de Atto 3 behelst verder vooral cosmetisch nieuws. Zo is de D-stijl voortaan in het zwart in plaats van in het zilver uitgevoerd. Er zijn nieuwe 18-inch lichtmetalen wielen beschikbaar, privacy glass is voortaan standaard én er is een nieuwe lakkleur beschikbaar. Hoewel, 'kleur'... het gaat om een diepdonkere lak die Cosmos Black heet. Ook ín de BYD Atto 3 is er klein uiterlijk nieuws. Zo is kunstlederen bekleding voortaan standaard, evenals de limegroene stiksels waarmee het meubilair is afgewerkt. Op het stuurwiel en op de middenconsole kom je voortaan koperkleurige accenten tegen.

BYD Atto 3: nieuwe bekleding en koperkleurige accenten.
Uitvoeringen
Net als voorheen is de BYD Atto 3 weer leverbaar in de uitvoeringen Comfort en Design. Van beide varianten is de standaarduitrusting verbeterd. Instapversie Comfort biedt voortaan standaard ook een regensensor, een verwarmbaar stuurwiel, een inductielader voor je smartphone en een uitgebreid audiosysteem met acht luidspreker. Een elektrisch glazen schuif-/kanteldak, elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen, een 360-gradencamera, een 12,8-inch infotainmentscherm en een warmtepomp waren reeds standaard.
De Design-uitvoering had naast al het bovenstaande al een elektrisch bedienbare achterklep, een groter (15,6 inch) infotainmentscherm, Vehicle to Load-aansluiting en uitgebreide sfeerverlichting. Daar komt stoelventilatie bij.
Prijzen BYD Atto 3
De vernieuwde BYW Atto 3 kost als Comfort minimaal €40.690, als Design minstens €42.690. De instapper is daarmee €1.000 duurder dan eerder, de Design-uitvoering kost €1.700 meer dan tot voor kort. Sinds de Nederlandse marktintroductie van de BYD Atto 3 zijn er in Nederland 2.722 exemplaren van geregistreerd.