Brabus pakt Mercedes V-klasse aan

BraBUS: Mercedes V-klasse doet duister

Brabus pakt Mercedes V-klasse aan
Brabus pakt Mercedes V-klasse aanBrabus pakt Mercedes V-klasse aanBrabus pakt Mercedes V-klasse aanBrabus pakt Mercedes V-klasse aanBrabus pakt Mercedes V-klasse aanBrabus pakt Mercedes V-klasse aanBrabus pakt Mercedes V-klasse aanBrabus pakt Mercedes V-klasse aan
Brabus blijkt zich met meer dan alleen dikke A-, C-, E- en S-klasses bezig te houden. Vandaag zien we hoe de Duitse tuner de V-klasse het liefst ziet.

Onlangs zagen we hoe Brabus zich vol overtuiging gestort had op de plug-inversie van de Mercedes S-klasse. Maar ook voor de V-klasse is er geen ontkomen aan; de Duitse tuner overgiet de bus namelijk met een zeer luxueus sausje.

De V-klasse krijgt een bodykit met een andere voorbumper, sideskirts, extra luchtopeningen en een achterbumper met diffuser. Daarmee komt de 'bus' stukken dynamischer voor de dag. Ledverlichting en 18- of 19-inch lichtmetaal hoort bij het optische feestje. Een set kortere veren hoort ook bij het pakket.

Vanbinnen heeft Brabus een aantal vierkante meters leer en alcantara verwerkt. Verder zien we zowel hout- als carbonafwerking en voor extra digitaal genot heeft de tuner twee 15,6 inch metende lcd-schermen, Apple tv en een Bluray-speler in het binnenste van de V-klasse gemonteerd.

Onder de kap vinden we in dit geval minder spectaculair nieuws. De 190 pk sterke 250 Bluetec krijgt er door de montage van Brabus' PowerXtra-module' 45 pk bij, en eindigt daarmee op 235 pk en 510 Nm. Een sprintje naar de 100 km/h is daarmee in 8,8 seconden achter de rug. De topsnelheid van het 'Brabusje' ligt op 210 km/h.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (16) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.