Brabus 92R is opgedirkte Smart Fortwo

Brabusje

Brabus R92 Smart EQ Fortwo
Brabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ FortwoBrabus R92 Smart EQ Fortwo

De Duitse tuner Brabus heeft wel iets met de Smart ForTwo. Brabus stort zich namelijk voor de zoveelste keer op het kleine EV'tje. De Smart EQ ForTwo Cabrio wordt omgetoverd tot Brabus 92R, een auto met een enigszins aandoenlijk Calimero-gehalte.

'Zij zijn groot en ik ben klein', lijkt de Brabus 92R tegen Brabus-creaties als de Brabus Rocket 900 en de vele heftig aangepaste G-klasses te zeggen. De Brabus 92R is een heftig aangeklede Smart EQ Fortwo Cabrio, een in de basis 82 pk en 160 Nm sterke elektrische stadsauto die van Brabus ook nog extra spierkracht krijgt.

Brabus R92 Smart EQ Fortwo

Brabus 92R

De vermogensupgrade is echter vrij summier. De Brabus 92R heeft een elektromotor die in de nieuwe rijmodus Sport+ 92 pk en 180 Nm levert en daarmee 10 pk en 20 Nm sterker is dan het origineel. In 10,9 tellen heeft Brabus' kleintje een snelheid van 100 km/h op de klok, 0,7 seconden eerder dan een standaard exemplaar. De topsnelheid is met 130 km/h onveranderd. De Brabus R92 perst 125 kilometer uit z'n 17,6 kWh grote accupakket. Het origineel komt tien kilometer verder.

Brabus R92 Smart EQ Fortwo

Smart Fortwo

Een iets kleinere actieradius dus, maar daar krijg je wel een heftig uitgebouwde Smart EQ Fortwo Cabrio voor terug. De tot 50 stuks gelimiteerde Brabus 92R is volgehangen met dikke bumpers, heeft een diffuser en krijgt zelfs koolstofvezel zijspiegelkappen. Brabus zet de 92R op speciaal lichtmetaal dat aan de voorkant 16-inch groot is en dat achter een diameter heeft van 17-inch. Om het lichtmetaal liggen high-performance-banden van Yokohama. De 92R heeft schroefveren die de auto tot 2,5 centimeter dichter tegen het asfalt leggen. Ook is het interieur behoorlijk aangepast. We zien knalrood leer op de speciale sportstoelen, aluminium sportpedalen, 92R-badges, verlichte instaplijsten, een met leer beklede hoes van de handrem en tal van rode accenten.

De prijs van al dit moois? €46.284 exclusief belastingen.

Lezersreacties (6) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.