Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG E63 S

De naam zegt het al...

Brabus 900 Mercedes-Benz E-klasse
Brabus 900 Mercedes-Benz E-klasseBrabus 900 Mercedes-Benz E-klasseBrabus 900 Mercedes-Benz E-klasseBrabus 900 Mercedes-Benz E-klasseBrabus 900 Mercedes-Benz E-klasseBrabus 900 Mercedes-Benz E-klasseBrabus 900 Mercedes-Benz E-klasse

Brabus heeft zich al eens eerder uitgeleefd op de Mercedes-AMG E63 S, maar gaat nu nog een stap verder. Het resultaat is een maar liefst 900 pk sterk beest, dat Brabus toepasselijk 'een wolf in schaapskleren' noemt.

De Mercedes-AMG E63 S komt helemaal niets tekort met zijn standaard 612 pk sterke 4,0-liter biturbo V8, maar eerder bleek al dat Brabus nog veel meer vermogen uit dat blok weet te trekken. Die Brabus 800 gedoopte creatie had, je raadt het al, 800 pk om mee te spelen. Nu gaat Brabus nog een stap verder met de Brabus 900, die zoals zijn naam al aangeeft maar liefst 900 pk sterk is. De V8 is opgeboord naar een volume van 4,5 liter en er zitten twee speciaal door Brabus ontwikkelde andere turbo's op.

Uiteraard heeft Brabus de 'E' net als eerder weer helemaal volgehangen met koolstofvezel aankleding, al moet gezegd worden dat het relatief bescheiden blijft voor een zó sterke auto. Het 'wolf in schaapskleren'-verhaaltje moet natuurlijk nog wel een beetje kloppen. Reken maar dat de Brabus 900 voor verbaasde blikken zal zorgen bij een stoplichtsprintje. Hij schiet namelijk in slechts 2,8 seconden van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid ligt op maar liefst 330 km/h. Ter vergelijking, de reguliere E 63 S heeft 3,4 seconden voor die sprint nodig en komt met het optionele AMG Driver's Package tot een snelheid van 300 km/h.

Brabus 900 Mercedes-Benz E-klasse

Brabus heeft de 900 ook voorzien van een speciaal uitlaatsysteem, waarbij je met een druk op de knop kleppen openzet om de V8 op volle kracht te laten brullen. Wie het liever allemaal wat beschaafder houdt, kan ook een 'Coming Home'-modus inschakelen. Dan blijft de brul juist zo bescheiden mogelijk. Overigens kun je de Brabus 900, die op speciaal gitzwart 21-inch lichtmetaal staat, dankzij een aangepast veersysteem tot 20 mm naar de grond laten zakken. Niet alleen om er 'stoerder' uit te zien, want volgens Brabus wordt daarmee ook het rijgedrag scherper en sportiever.

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.