AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW X1 xDrive25i niet naar Nederland
53
In Duitsland voegt BMW in maart een tweede zescilinder aan het X1-gamma toe. De Nederlandse importeur haalt die xDrive25i met 218 pk echter niet naar Nederland. Benzinerijders die 150 pk te weinig vinden, maar die de X1 xDrive28i met 258 pk te gortig vinden, zullen nog even geduld moeten hebben.
"Er komt in een later stadium een nieuwe motorvariant die beter in het Nederlandse gamma past", aldus een woordvoerder van de Nederlandse BMW-importeur. Welke motorisering er komt om het gat tussen de 18i en de 28i op te vullen, kan de woordvoerder nog niet zeggen.
De xDrive25i met 218 pk sterke zescilinder levert 40 pk minder dan de 28i die wel hier verkocht wordt. In maart 2010 komt wel de X1 sDrive18i onze kant uit, de instapper met 2.0 viercilinder benzine die goed is voor 150 pk. De aanduiding sDrive betekent dat hij beschikt over achterwielaandrijving. Deze motor is niet met xDrive vierwielaandrijving te krijgen.
Dieselrijders hebben bij de X1 keus uit drie motoren.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
BMW X1 mag zich ook bewijzen bij Koninklijke Marechaussee
Nieuws
SUV of station: occasionprijzen BMW 3-serie Touring en X1 vergeleken
Nieuws
Prijzen van nieuwe dieselversies voor X1, X2 én 2-serie Active Tourer
Test: BMW iX1 eDrive20 – De goedkoopste nieuwe X1
Designreview