AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW X1: iedereen mag het weten
48
BMW bereidt zich voor op de komst van de X1. Op de autobeurs in Frankfurt, na de zomer, zien we 'm voor het eerst. BMW zelf geeft al foto's vrij van dit prototype.
Iedereen mag van BMW weten dat er wordt gewerkt aan de X1. Al in oktober van het vorige jaar werd een concept car gepresenteerd, die precies lijkt op het eindproduct. BMW geeft zelfs foto's vrij van een prototype. Die worden doorgaans goed geheim gehouden.
Op de auto zit nog een minimale hoeveelheid camouflage. Het is al goed te zien dat de X1 profiteert van de nieuwe ontwerplijn van BMW die is ingezet met de 7-serie en de 5-serie GT. De 4,46 meter lange SUV onder meer start-stop-techniek aan boord en de schoonste versie scoort een CO2-uitstoot van 153 gram per kilometer.
De X1 gebruikt techniek van de 1- en 3-serie. Bovendien wordt de auto uitgerust met het X-drive 4WD-systeem. In september zien we op de IAA in Frankfurt de X1 voor het eerst in levenden lijve. Naar verwachting start de verkoop niet lang na die beurs. In oktober staat hij al in de Duitse showrooms.
Het motorenaanbod van de BMW begint met een 2,0-liter viercilinder van 143 en 170 pk. Dan volgt de 3,0-liter zes-in-lijn met 265 pk. Dan zijn er nog de 2,0-liter diesel met 143 pk en dat loopt op naar 177 en een 3,0-liter diesel met 245 pk.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
BMW X1 mag zich ook bewijzen bij Koninklijke Marechaussee
Nieuws
SUV of station: occasionprijzen BMW 3-serie Touring en X1 vergeleken
Nieuws
Prijzen van nieuwe dieselversies voor X1, X2 én 2-serie Active Tourer
Test: BMW iX1 eDrive20 – De goedkoopste nieuwe X1
Designreview