BMW-krachtbron voor Toyota Supra
Zes-in-lijn én achterwielaandrijving
Vorige week liet Toyota op Twitter al een afbeelding zien waarmee het merk de komst van de nieuwe Supra naar het Goodwood Festival of Speed aankondigde. Toyota meldt nu dat we tijdens het evenement, dat van 12 tot en met 15 juli wordt gehouden op het gelijknamige landgoed in het Engelse West-Sussex, inderdaad kennis maken met een prototype van de nieuwe Supra. Interessant is ook dat Toyota de eerste informatie over de aandrijflijn vrijgeeft.
Toyota doet uit de doeken dat de nieuwe Supra - hoe kan het ook anders - een achterwielaandrijver wordt. Het merk meldt verder dat zijn nieuwe, samen met BMW ontwikkelde sportieveling ook een zes-in-lijn onder de kap krijgt, een krachtbron die zeer waarschijnlijk afkomstig is van BMW, dat immers bekend is met die motorconfiguratie. In oktober 2019 moet de nieuwe Supra bij de Nederlandse dealers te vinden zijn, dat duurt dus nog even.
De nieuwe Supra wordt tijdens het Goodwood Festival of Speed de heuvel opgejaagd door Chief Engineer Tetsuya Tada en coureur Herwig Daenis.
Sinds het verdwijnen van de laatste generatie Supra in 2002 klinken om de haverklap geluiden over de terugkeer van het model. In 2007 was het Toyota zelf dat met de FT-HS Concept een vooruitblik gaf op een nieuwe sportcoupé, die in 2009 op de markt zou komen. Die is er echter nooit gekomen. In 2014 schoof Toyota de FT-1 naar voren, opnieuw een voorbode van een coupé. De komst van de auto is inmiddels bevestigd en met de GR Supra Racing Concept toonde Toyota dit jaar in Genève nog een laatste vooruitblik op het model.