AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bijzondere terugroepactie voor Lotus Evora
25
Als een autofabrikant auto's terugroept naar de werkplaats, dan gaat het meestal om kwalijke mankementen op het gebied van veiligheid. Lotus neemt het zekere voor het onzekere, en roept een aantal Evora's terug wegens... een ontbrekend stickertje.
Jawel, een ontbrekende sticker. Het schijnt dat zo'n 28 exemplaren van de Evora terug moeten naar de garage voor een plakkertje. De selecte groep Britse scheurneuzen is ooit vrijgesteld van een airbagsysteem voor de bijrijder. Helaas zijn die Evora's voorbij de plak-afdeling gereden, waardoor het moeilijk is om de auto's in de toekomst te identificeren.
Lotus roept dus auto's terug om te voorkomen dat ze in de toekomst lastig kunnen worden teruggeroepen. De Britse sportwagenbouwer neemt het zekere voor het onzekere, en dat is natuurlijk ook wat waard. In ieder geval valt de terugroepactie in het niet vergeleken bij de aantallen auto's die zo nu en dan worden teruggestuurd naar de garage.