AutoWeek stopt met Tevredenheids Trofee

AutoWeek Tevredenheids Trofee stuurtje
Geen felbegeerde 'stuurtjes' meer uit te reiken voor onze hoofdredacteur, want na twaalf jaar stoppen we met de AutoWeek Tevredenheids Trofee.

De AutoWeek Tevredenheids Trofee; een begrip onder autoliefhebbers, een begrip binnen de autobranche. In de loop van de jaren hebben vele tienduizenden lezers, bezoekers van deze website en autobezitters in het algemeen onze lijst met vragen ingevuld, waarbij ieder uitvoerig zijn/haar mening gaf over zijn/haar auto. En dat resulteerde dan, met de onderzoeksmethodiek van Trendbox daaraan gekoppeld en in samenwerking met de Consumentenbond, per segment in een volledig objectieve uitslag.

Maar: tijden veranderen. "Om eerlijk te zijn: met al die prijzen die er tegenwoordig zijn, het wordt steeds moeilijker door de bomen het bos te zien. Als het aan mij ligt gaan we naar een grote, gezamenlijke nationale auto van het jaar-verkiezing toe, met alle media, organisaties en iedereen erbij en de consument die 'm kiest, maar dat zie ik helaas niet gebeuren", stelt Robert van den Ham, hoofdredacteur van AutoWeek. "Nu is het namelijk lang niet altijd even duidelijk wie heeft bepaald wie zo'n grote prijs mag winnen, hoe dat is gegaan, laat staan of je het als consument allemaal wel serieus moet nemen. Of eigenlijk, het zijn er gewoon te veel. En juist dat merkten wij in zekere zin ook, de animo om elk jaar weer onze toch flinke lijst met vragen online in te vullen werd langzaamaan minder".

Tijd voor iets anders, vinden we bij AutoWeek. Van den Ham: "Het onderscheidende van onze Tevredenheids Trofee ten opzichte van al die andere jaarlijkse auto-prijzen was dat het niet een keuze was van een groepje hoofd- of testredacteuren, maar dat onze lezer, de consument dus, het bepaalde. Vooral dat gaan we zo houden, maar dan net even anders. In 2014 gaan we daar mee beginnen. Een nieuwe naam en een nieuwe, frisse opzet die veel meer van deze tijd is, dat is wat ik er tot nu toe over kan zeggen."

Auto Mankementenonderzoek 2013

Het mankementenonderzoek van de Consumentenbond, waar veel lezers van AutoWeek vorig jaar ook aan meewerkten, gaat wel gewoon door. Geef je automankementen van het afgelopen door op de website van de Consumentenbond en weet: je hebt een extra reden om dat te doen. De Consumentenbond bestaat 60 jaar, deelnemers aan het onderzoek kunnen daarom profiteren van 60 dagen gratis maandlidmaatschap. Ga naar www.consumentenbond.nl/onderzoekauto en doe mee!

Het onderzoek duurt slechts een paar minuten en kan als je in het bezit bent van een auto van bouwjaar 2004 tot en met 2012. Invullen kan tot en met 1 september 2013.