Audi R8 Competition is sterkste R8 ooit
Het belangrijkste wapenfeit van deze Competition is dus de motor. De 5,2-liter V10 is voor de gelegenheid opgevoerd naar 570 pk, een waarde die het blok tot nu toe alleen in de Lamborghini Gallardo mocht aantikken. Schakelen gaat met een zeventraps S-Tronic automaat.
De sprint naar 60 mijl per uur (96 km/h) kost 3,2 seconden en de topsnelheid is 199 mph (322 km/h).
Audi zegt voor de uiterlijkheden inspiratie te hebben opgedaan bij de R8 LMS-racers. Dat uit zich vooral in sierstukken van mat koolstofvezel. Het materiaal wordt gebruikt voor de vaste achterspoiler, buitenspiegelkappen, de side blades, de voorspoiler en de diffuser aan de achterzijde van de speciale R8.
Binnenin herinneren veel mat koolstofvezel en diverse 'R8 Competition' logo's de inzittenden eraan dat ze in de uitzwaai-R8 zitten.
De productie start in november en de levering start in het begin van 2015. Maar voor je je chequeboek pakt, het slechte nieuws: Audi reserveert alle zestig exemplaren voor de Amerikaanse markt.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Audi R8 Spyder 5.2 V10 FSI quattro (2010) - Op de rollenbank

Audi TT en R8 geven het stokje door aan deze elektrische coupé-cabrio – Vooruitblik

Audi Concept C in productie: elektrische opvolger van TT én R8

Het einde nadert nu echt voor Audi R8



