Audi biedt meer Q5-keuze
Daar was ook nog wel enige ruimte voor, want de basis-benzinemotor was tot nu toe de 2.0 TFSI met 225 pk. Dat is vrij fors voor een instapmotor, reden voor Audi om diezelfde motor nu ook als 180 pk-variant in het gamma op te nemen. Beide versies van de tweeliter zijn zowel met S-tronic automaat als met een handgeschakelde zesbak te krijgen. Zelf schakelen kan vanaf nu ook in de 177 pk TDI, die er tot nu toe alleen met automaat was.
Audi maakt van de gelegenheid gebruik om te vermelden dat het nieuwe topmodel SQ5 TDI vanaf nu te bestellen is vanaf 79.900 euro. Dankzij het 313 pk sterke dieselblok sprint die auto in 5,1 seconden naar de 100 km/h, het verbruik bedraagt volgens de fabriek 7,2 liter op 100 kilometer. De SQ5 is de eerste van een reeks sportieve dieselmodellen uit Duitsland, zo gaat al enige tijd het gerucht dat er in de nabije toekomst een supersportwagen van het merk verschijnt die ook op die brandstof loopt.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Bij het samenstellen van een Audi Q5 moet je goed opletten - Back to basics

Test: Audi Q5 e-Hybrid Quattro - Loodzware plug-in hybride weet gewicht goed te verbloemen

Plug-in hybride Audi Q5 heeft elektrisch bereik van 100 kilometer

Tesla Model 3, Kia EV3, Dacia Bigster e.a. aan gort gereden door Euro NCAP



