Aston Martin Virage: tussen DB9 en DBS

Aston Martin Virage
Aston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin VirageAston Martin Virage
Aston Martin doet volgende week op de Salon van Genève vrolijk mee met andere sportautobouwers: dit is de Aston Martin Virage. Hij komt als 2+2 Coupé en als Volante. Alweer een nieuwe Aston Martin, die samen met de V8 Vantage S en de Cygnet op de autoshow debuteert.

Van nieuws als dit krijgen we steeds meer zin om naar de Salon van Genève af te reizen. Ferrari heeft groot nieuws, Lamborghini gaat knallen en Aston Martin komt eveneens met nieuwe modelvarianten.

De Aston Martin Virage is een model dat volgens de fabrikant het comfort van de DB9 met de sportiviteit van de DBS combineert. Uiteraard doet hij dat met de 5,9 liter V12. Die levert 497 pk bij 6.500 toeren en het maximum koppel bedraagt 570 Nm bij 5.750 toeren. De zestraps Touchtronic II-transmissie brengt het over naar de achterwielen. In de sportstand krijgt de Virage-bestuurder een fanatiekere gasrespons en de bak schakelt dan sneller. Bovendien neemt de elektronica het schakelen niet over als er geflipperd wordt, ook niet als de V12 in de toerenbegrenzer knalt.

Hoe snel? Van 0 naar 100 in 4,6 seconden en meer dan 300 op de klok is een koud kunstje, al is de echte top 299 km/h.

De Virage heefgt koplampen met bi-xenontechniek en bij het ontwerp van de grille lieten designers steeds hun oog vallen op het front van de One-77. Ook de voorbumper verschilt met die van de DB9 en DBS. De Virage staat op 20 inch wielen en hij heeft keramische remmen.

In het interieur alleen al zitten 70 manuren, in totaal duurt het meer dan 200 manuren voordat de Virage de fabriek in Gaydon verlaat.

Volgende week op de Salon van Genève maakt Aston Martin de prijzen bekend.

In het verleden kwam de naam Virage overigens ook al bij Aston Martin voor.

Lezersreacties (44)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.