Andere koek: Volkswagen Project XL Sport
De geruchten blijken te kloppen: de ingenieurs van Volkswagen zijn daadwerkelijk bezig met de ontwikkeling van een snelle XL1. In tegenstelling tot wat de geruchtenmolen voortbracht, maakt de snelle XL1 echter geen gebruik van de motor uit de Golf GTI.
De Oostenrijkse website Autorevue.at heeft foto's van een presentatie gemaakt waarin de Project XL Sport te zien is. De ingrediënten zijn buitengewoon smakelijk: de XL1 behoudt z'n lage gewicht bij de transformatie, maar de hybride aandrijflijn maakt plaats voor de motor uit de Ducati Panigale.
Het blok heeft een cilinderinhoud van 1,2-liter en levert maar liefst 190 pk bij 10.750 toeren per minuut. Door het schrappen van de relatief zware hybride aandrijflijn ligt het gewicht ook nog eens beduidend lager dan bij z'n brave broertje. Prestatiecijfers noemt Volkswagen niet.
Volkswagen liet bij de presentatie doorschemeren niet van plan te zijn om de XL Sport in productie te nemen. Dus wie binnenkort toch wil XL1'en, die ontkomt er niet aan om met het spaarvarken te gaan rijden. Die krijgt een prijs van 111.000 euro mee.
Lees ook

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto

100 jaar stroomlijn: zo lang bestaan er al gladde auto's

Test: Alfa Romeo Tonale - Hard zoeken naar Alfa DNA

Kia Rio (2017-heden) - Occasion aankoopadvies
Lezersreacties (31) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.