AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Amoritz GT DR7: supercar danst de samba
16
We kunnen zo een hele rij legendarische Braziliaanse voetballers oplepelen, maar als het om Braziliaanse sportwageniconen gaat, dan wordt het een moeilijker verhaal. De jongens van Amoritz willen een plekje in de sportwagenhistorie veroveren met de GT DR7.
De Brazilianen hebben inmiddels een eerste teaser vrijgegeven. Het gaat om een supercar met een centrale zitpositie voor de bestuurder, net zoals de McLaren F1 die had. Onder de kap ligt –zoals zo vaak bij creaties van beginnende supercarfabrikanten- een Amerikaans blok. Het is in dit geval de 8,4-liter V10 uit de Viper. Het blok levert in de GT DR7 een vermogen van 612 pk, het maximumkoppel is 758 Nm.
Amoritz houdt de optie van het aanpassen van het blok open. We kunnen daarbij denken aan de plaatsing van turbo's of het geschikt maken van de V10 voor E85. Het bedrijf belooft de auto in oktober voor het eerst aan het grote publiek te tonen. De productie -als het daadwerkelijk zover komt - blijft beperkt tot vijftig stuks.
Amoritz houdt de optie van het aanpassen van het blok open. We kunnen daarbij denken aan de plaatsing van turbo's of het geschikt maken van de V10 voor E85. Het bedrijf belooft de auto in oktober voor het eerst aan het grote publiek te tonen. De productie -als het daadwerkelijk zover komt - blijft beperkt tot vijftig stuks.
Lees ook
Gebruikersreview

BMW 550e xDrive Touring (2025)
Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive
Nieuws
Ferrari stelt komst tweede EV uit 'omdat niemand erop zit te wachten'
Nieuws
Chevrolet Corvette ZR1X: met dik 1.250 pk de bruutste Corvette ooit!
Nieuws