AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alles over de Mazda 6
Mazda heeft zojuist op de IAA de nieuwe 6 gepresenteerd. De beelden van alledrie de carrosserievarianten kennen we al, maar nu weten we eindelijk ook meer technische details.
In tegenstelling tot wat we eerder meldden, is de nieuwe 6 niet compacter dan zijn voorganger: de nieuwe generatie is 65 millimeter langer, 15 millimeter breder en 5 millimeter hoger dan de huidige. De wielbasis groeit met 50 millimeter, waardoor de interieurruimte toeneemt.
Het motorengamma start met een 1,8-liter viercilinder, goed voor 118 pk. Daarna volgt een 134 pk sterke tweeliter, die ook met automaat leverbaar is. De voorlopige topmotorisering is een nieuwe 2,5-liter viercilinder met 170 pk, die is afgeleid van de 2,3-liter viercilinder uit de vorige generatie 6. Dieselliefhebbers hebben weinig te kiezen: zij worden voorlopig alleen bediend met een 138 pk sterke 2,0-liter turbodiesel. Over een potente MPS-versie rept Mazda met geen woord.
Mazda wilde de rijeigenschappen ten opzichte van de vorige generatie verbeteren. Om die reden hebben de ingenieurs de cW-waarde verlaagd, de wielophanging aangepast en de auto lichter gemaakt. Deze aanpassingen hebben ook gunstige gevolgen voor het verbruik: de komende 6 is over de hele linie zuiniger dan zijn voorganger.
De nieuwe Mazda 6 staat begin 2008 in de showroom.
Het motorengamma start met een 1,8-liter viercilinder, goed voor 118 pk. Daarna volgt een 134 pk sterke tweeliter, die ook met automaat leverbaar is. De voorlopige topmotorisering is een nieuwe 2,5-liter viercilinder met 170 pk, die is afgeleid van de 2,3-liter viercilinder uit de vorige generatie 6. Dieselliefhebbers hebben weinig te kiezen: zij worden voorlopig alleen bediend met een 138 pk sterke 2,0-liter turbodiesel. Over een potente MPS-versie rept Mazda met geen woord.
Mazda wilde de rijeigenschappen ten opzichte van de vorige generatie verbeteren. Om die reden hebben de ingenieurs de cW-waarde verlaagd, de wielophanging aangepast en de auto lichter gemaakt. Deze aanpassingen hebben ook gunstige gevolgen voor het verbruik: de komende 6 is over de hele linie zuiniger dan zijn voorganger.
De nieuwe Mazda 6 staat begin 2008 in de showroom.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

Mazda 6 Sportbreak 2.5 SkyActiv-G 194 Homura | AUTOMAAT | Rood Lederen Bekleding | Sunroof | Afneembare trekhaak| RIJKLAARPRIJS!
- 2024
- 5.509 km
€ 44.925

Mazda 6 Sportbreak 2.0 S-VT Touring | VOL LEER | 17 INCH|
- 2008
- 250.404 km
€ 2.950

Mazda 6 2.0 S-VT TS 147pk, Cruise Control, Airco, NAP
- 2009
- 208.787 km
€ 3.950
Lees ook
Nieuws
De basisversie van de Mazda 6e is de versie die je wilt - Back to Basics
Nieuws
Mazda 6e: elektrische middenklasser met 479 km bereik voor 45 mille
Dit is de Mazda 6e: volledig elektrisch met achterwielaandrijving
Achtergrond
SUV of stationwagon: occasionprijzen Mazda 6 versus CX-5
Nieuws