en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Honda schuift wereldwijd behoorlijk met z'n modellen. Zo is de Europese Accord niet gelijk aan de Amerikaanse versie, maar de Euro-Accord is er wél als TSX in de showrooms van zustermerk Acura te vinden. De TSX is de laan uitgestuurd en wordt opgevolgd door de compleet nieuwe TLX. Het zou zomaar kunnen dat we op korte termijn een Honda-variant van deze Acura op de Europese markt als nieuwe Accord kunnen verwelkomen.
Terug naar Acura. Eerder zagen we met de TLX Prototype al een auto die nagenoeg klaar was om in productie te gaan. Op de beursvloer van New York is de nieuweling in productiejas gepresenteerd. Er zijn wat glimmers verdwenen en ook het motorenpalet is inmiddels duidelijk. Onder de kap vinden we een 2,4-liter viercilinder met 206 pk die gekoppeld wordt aan een achttrapsautomaat met dubbele koppeling. Meer vermogen levert de 290 pk sterke 3,5-liter V6 die gekoppeld wordt aan een negentrapsautomaat. Standaard is de TLX een voorwielaandrijver, maar wie Acura lief aankijkt, kan de V6-versie met het SH-AWD-systeem krijgen. Vergeleken met de TSX is de TLX een kleine 70 kilo lichter.
Alle denkbare veiligheidssystemen en rijassistenten zijn natuurlijk van de partij. Denk aan Collision Braking, Collision Warning, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Adaptive Cruise Control en dodehoekdetectie. Later dit jaar verschijnt de hagelnieuwe Japanner bij de Amerikaanse dealers. Ter vergelijking hebben we 'onze' Accord en Acura's TSX-versie even naast elkaar gezet (foto 11 t/m 14).
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.