Acura schenkt zichzelf nieuwe SUV

Acura MDX

Gisteren was het precies twintig jaar geleden dat Acura, het luxemerk van Honda, op de Amerikaanse markt werd gelanceerd. Om dat te vieren werd de MDX concept voorgesteld.

Gisteren was het precies twintig jaar geleden dat Acura, het luxemerk van Honda, op de Amerikaanse markt werd gelanceerd. Om dat te vieren werd de MDX concept voorgesteld.
Acura presenteerde gisteren de MDX concept. Het merk doet zichzelf een nieuw model cadeau omdat het twintig jaar geleden is ontstaan. Op de autobeurs in New York, komende maand, wordt het doek van het studiemodel afgehaald. Wanneer in 2007 het productiemodel van de MDX komt, is het de tweede generatie van de meest luxe SUV van Acura, die geheel in de VS is ontworpen, ontwikkeld en gebouwd.
Acura werd twintig jaar geleden door Honda in het leven geroepen om het de gerenommeerde Amerikaanse en Europese merken moeilijk te maken. Het merk is nooit in Europa leverbaar geweest. Toch hebben we de afgelopen twintig jaar wel kunnen kennismaken met sommige modellen van het luxemerk: de NSX en de Legend werden bij ons als Honda verkocht. In het najaar kunnen we weer een Acura bij ons verwachten: dan staat de nieuwe Legend ook in de Europese showrooms om het op te nemen tegen de gerenommeerde Europese merken maar ook tegen Lexus – een concurrent uit eigen land.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.