Acura MDX in het nieuw
In tegenstelling tot Toyota (Lexus) en Nissan (Infiniti) heeft Honda z'n luxemerk niet de oversteek naar Europa laten maken. In de Verenigde Staten boert Acura echter goed en dus is het tijd voor een nieuwe MDX.
De zevenzits SUV staat op een geheel nieuw platform, dat voor meer comfort zorgt. Voor het eerst komt de MDX met tweewielaandrijving beschikbaar, wat een lager verbruik en een lagere instapprijs betekent.
Onder de kap ligt een 3,5-liter V6 met een vermogen van 290 pk. Het maximumkoppel is 362 Nm. De zestrapsautomaat heeft een sportmodus en schakelflippers achter het stuur. Agile Handing Assist moet het weggedrag van zowel de voor- als de vierwielaangedreven MDX extra dynamisch maken. Dat het Honda op dat gebied menens is, blijkt wel uit de claim dat de nieuwe versie op de fameuze Nordschleife acht seconden sneller is dan voorheen.
Het gewicht van de MDX ligt dan ook 125 kilogram lager. De stroomlijn is 17 procent beter dan voorheen. Het goede nieuws houdt niet op, want door Active Noise Reduction belooft Honda dat dit de stilste SUV in z'n segment is.
Het Japanse merk gaat de auto in Lincoln, Alabama bouwen. Later dit jaar komt de auto in de Verenigde Staten op de markt. Naar Nederland komt-ie niet, maar als je een grijze importeur heel vriendelijk aankijkt, wil hij vast wel een exemplaar voor je op kenteken zetten.