Aandacht vragen met Citroën Lacoste

Citroën Lacoste
Citroën LacosteCitroën LacosteCitroën LacosteCitroën LacosteCitroën LacosteCitroën LacosteCitroën LacosteCitroën LacosteCitroën Lacoste

Bij de nieuwste concept car van Citroën is nauw samengewerkt met modemerk Lacoste. Volgens die Fransen opereert hun nieuwe studiemodel op het kruispunt van auto, mode en sport.

Bij Citroën fungeert op de Autosalon van Parijs deze Lacoste concept car als blikvanger. Volgens de twee partners is het de bedoeling dat de durf, creativiteit en het optimisme van beide bedrijven weerklinken in deze auto.

De Lacoste is niet in een segment in te delen. Het is een 3,45 meter lange, 18,0 meter brede en 1,52 meter hoge verschijning. Voor de aandrijving zorgt een nieuwe driecilinder motor van het type dat we later waarschijnlijk terug gaan zien in de kleine modellen van Citroën en Peugeot zoals de C3 en de 207. De hoge taillelijn valt op, net als de uitgebolde spatborden en wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie met zeer korte overhangen. De wielen zijn misschien wel het meest in het oog springende detail. Het design er van is geïnspireerd op het oppervlak van een golfbal. Verder hebben de ontwerpers gezorgd voor een open karakter van de auto. Zo is de voorruit bijna helemaal te verzinken in de carrosserie en zijn in plaats van voorportieren uitsparingen te vinden. Een dak is in principe niet aanwezig, maar er kan beschutting worden gevonden onder een opblaasbare constructie dat is uitgevoerd in, volgens Citroën, zonnig geel.

Een T-vormig paneel vormt de ruggengraat van de auto. Die begint boven de voorruit en loopt tot in de bodem van de bagageruimte. Naast een stevige constructie zorgt bij voor houvast van passagiers bij het instappen en biedt hij bovendien beschutting. Een strook onder de voorruit doet dienst als instrumentenpaneel. De pictogrammen bestaan uit enorme pixels.

PRIVATE LEASE Citroën

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.