AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
300pk voor de Alfa 156 GTA
Wat als je een Alfa 156 GTA te braaf vindt? Dan bestel je gewoon een door Autodelta geprepareerd exemplaar!
Wat als je een Alfa 156 GTA te braaf vindt? Dan bestel je gewoon een door Autodelta geprepareerd exemplaar!
De 156 Sportwagon Autodelta heeft een tot ruim 3,5-liter (3548 cc) opgeboorde 3.2 V6 die 300 pk bij 6.800 tpm levert. Het onderstel beschikt over Eibach-veren, Bilstein-schokdempers en grotere, geperforeerde schijven. Tuning kun je wel aan Autodelta overlaten. De 147's waarmee in ons land wordt geracet, komen namelijk van dezelfde firma. Om de techniek te sparen zorgt een extra radiateur voor koeling van de zesbak. De gebolde motorkap is van koolstofvezel om het gewicht te beperken, de extra rondingen zijn een gevolg van de extra grote luchtinlaten in het front. Verder onderscheidt het prototype zich met 18-inchwielen en vier uitlaatpijpen.
De 156 Sportwagon Autodelta heeft een tot ruim 3,5-liter (3548 cc) opgeboorde 3.2 V6 die 300 pk bij 6.800 tpm levert. Het onderstel beschikt over Eibach-veren, Bilstein-schokdempers en grotere, geperforeerde schijven. Tuning kun je wel aan Autodelta overlaten. De 147's waarmee in ons land wordt geracet, komen namelijk van dezelfde firma. Om de techniek te sparen zorgt een extra radiateur voor koeling van de zesbak. De gebolde motorkap is van koolstofvezel om het gewicht te beperken, de extra rondingen zijn een gevolg van de extra grote luchtinlaten in het front. Verder onderscheidt het prototype zich met 18-inchwielen en vier uitlaatpijpen.
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Autosport

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco
Nieuws

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild
Praktijkervaring

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter
Achtergrond

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek
Reportage
