300.000 keer nieuwe Citroën C3

55 procent kiest voor Airbumps

Citroën C3
300.000 exemplaren. Achttien maanden had de nieuwe C3 nodig om tot deze mijlpaal te komen. Daarmee is het Citroëns bestverkochte auto van het moment. Opvallend: de kopers zijn verdeeld over de typerende Airbumps.

In vergelijking met een jaar eerder groeide de wereldwijde verkoop van de nieuwe C3 met 46 procent in 2017. Citroën Nederland laat aans ons weten dat "de C3 altijd al bestseller is geweest voor ons merk".

De C3 is verkrijgbaar in 36 kleurencombinaties. Meer dan 60 procent van de kopers kiest dan ook voor twee verschillende kleuren aan de buitenkant. 30 procent kiest daarnaast voor gekleurd interieur. Waar de eerste C4 Cactus veel aandacht trok met de Airbumps, zijn ze voor zijn kleinere broertje optioneel verkrijgbaar. Wat blijkt: de mensen zijn verdeeld over de plastic stootkussens. Net iets meer dan de helft (55 procent) zet een vinkje in de optielijst. Daarnaast houden consumenten zich niet in, want 45 procent gaat voor de meest luxe uitvoering.

Ook in Nederland boert Citroën goed met de C3. Vorig jaar trokken er 5.686 klanten richting de dealer en tekenden een koopcontract. Met een kleine 1.700 exemplaren minder staat de C1 in ons land op de tweede plaats.

Video

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (64)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.