AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
28 miljoen voor Audi R8
Audi maakt zich op voor de komst van de R8. Voor de nieuwe sportauto, die een duidelijke trap hoger staat dan de nieuwe TT, is 28 miljoen euro geïnvesteerd.
Audi maakt zich op voor de komst van de R8. Voor de nieuwe sportauto, die een duidelijke trap hoger staat dan de nieuwe TT, is 28 miljoen euro geïnvesteerd.
Volgens het Duitse blad Spiegel legt Audi in de thuisstad Neckarsulm de laatste hand aan de productielijnen voor de R8. Eind juli moet het grootste gedeelte klaar zijn. Daarna wordt voorzichtig begonnen met het bouwen van voorserie auto's. Vanaf de zomer van 2007 zijn 250 mensen bezig met het bouwen van enkele duizenden R8's per jaar. Daarbij komt veel handwerk kijken.
Met de R8 gaat Audi onder meer de concurrentie aan met de Lamborghini Gallardo. De Italiaanse fabrikant huist sinds enige tijd onder de vleugels van Audi. Tijdens het productieproces komen de halfbroertjes elkaar zelfs tegen in de lakstraat in Neckarsulm. Naast de twee sportauto's wordt daar ook de A8 van zijn laklaag voorzien. Audi belooft in Spiegel nog wat verrassingen voor de R8. Hij is uniek door zijn lichte gewicht, vierwielaandrijving en bijzondere ontwerp dat is gebaseerd op het Le Mans Quattro studiemodel.
Plaats een reactie