Porsche 991 Targa: kom maar met die derivaten!
Op de IAA in september verwelkomen we de nieuwe 991 in coupégedaante. De Targa zal nog niet in Frankfurt staan: die verwachten we in de loop van 2012. Het gewicht van de 911 daalt bij de generatiewisseling met ongeveer 45 kilogram en we denken dat dit in het geval van de Targa ook lukt. De coupé groeit met 56 millimeter naar 4,49 meter en ook de Targa zal dus groeien.
De nieuwe Porsche 911 wordt ongeveer tien procent zuiniger. Zo is er nieuwe zescilinders met directe brandstofinspuiting. In de Carrera rekenen we op 350 pk, de Carrera S krijgt waarschijnlijk ongeveer 400 pk. Ook een start-stopsysteem is een standaardvoorziening. De Carrera en de S zijn direct vanaf de introductie beschikbaar. Later volgen natuurlijk ook weer de Turbo, GT3 en GT2, om nog maar van alle speciale edities te zwijgen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche 911 4.0 GT3 PDK 510pk Clubsport | BOSE | Schaalstoelen | Lift | Approved
- 2022
- 970 km

Porsche 911 3.0 Carrera GTS | Vierwielbesturing | Liftsysteem | PASM | Schuifdak | Carbon | Verwarmd GT-stuur | PDLS+ | Exclusive Design | Memory |
- 2024
- 9.658 km

Porsche 911 911 Cabrio 3.8 Turbo S | Keramisch | Vierwielbesturing | Burmester High End | Adaptive Cruise Control | Liftsysteem | Sport Chrono | 18-wegs Memory | PASM | Sportuitlaat |
- 2023
- 25.853 km
Lees ook

Test: Porsche 911 Turbo S - Heel veel turbodruk, bijna atmosferisch

De 'politie-Porsche' en de 'Magnum-Ferrari': Porsche 911 Targa vs. Ferrari 328 GTS

Porsche 911 krijgt mogelijk 'Turbo Touring'-versie

Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste
