advertorial

530 kilometer met de nieuwe Renault ZOE

Van Noord naar Zuid

Renault Zoe
Renault (advertorial 3/16)Renault (advertorial 3/16)Renault (advertorial 3/16)Renault (advertorial 3/16)Renault (advertorial 3/16)

Is een 100% elektrische auto alleen geschikt voor stadsverkeer of korte ritten? Integendeel! Met de nieuwe Renault ZOE kun je gaan en staan waar je wilt. Met zijn grote batterij en de mogelijkheid om snel te laden, ligt heel Europa aan je voeten. Of maak een fikse roadtrip door Nederland. We starten in Amsterdam, gaan lunchen in Groningen en eindigen op het Vrijthof in Maastricht.

09:00 – vertrek
Amsterdam
Stekker uit de laadpaal, de batterij is vol, tijd voor vertrek. Het centrale scherm op het dashboard laat zien we dat we 335 kilometer kunnen rijden. Op naar Groningen! De officiële WLTP-opgave van het bereik is trouwens 395 km. Het bereik dat onze Renault ZOE aangeeft is gebaseerd op het verbruik van vorige ritten.

10:00 – 92 kilometer gereden
Bant, Noordoostpolder, A6, Fastned
Na een uur is het tijd om even de benen strekken en van een geurige kop koffie te genieten. En omdat we toch staan, gaat de nieuwe Renault ZOE kort aan de snellader. Laadpalen vind je intussen overal in Nederland, met name langs de snelwegen. En anders is er de My Renault-app, waarop je onder andere vooraf de laadpalen op je route kunt zoeken.

10:15 – 100 kilometer bijgeladen
Dat doet een mens goed. Het is tijd om verder te gaan, terwijl we opnieuw weer meer dan 300 kilometer bereik hebben na deze korte pauze.

11:25 – 93 kilometer gereden, Groningen, Noorderhaven
Eerste bestemming bereikt, hartje Groningen. Hier gaan we het centrum verkennen, een leuke lunchlocatie bezoeken (Feel Good, alles puur natuur, aan de Oude Kijk in ’t Jatstraat) en natuurlijk gaan we naar de top van het Forum om de stad eens vanuit vogelperspectief te kunnen bekijken. En onze nieuwe Renault ZOE? Die parkeren we bij een laadpaal. Nederland is koploper in Europa qua laadinfrastructuur, dus je hoeft nooit lang te zoeken om een laadpaal te vinden en dankzij de Caméleon-lader, kun je altijd op het maximaal beschikbare vermogen van publieke laadpunten laden. Tot wel 22 kWh.

LEES OOK: Meestal elektrisch, soms hybride. Renault CAPTUR Plug-in Hybrid

14:00 – 110 kilometer bijgeladen
We gaan Groningen verlaten, Maastricht here we come! Een flinke reis, bijna 340 kilometer. En ook al zijn we al meer dan een halve dag op pad, de batterij zit nog steeds bijna vol en de actieradius nog steeds ruim boven de 300 kilometer.

15:30 – 145 kilometer gereden, La Place, A50, Apeldoorn
Net voorbij Apeldoorn, langs de A50, maken we een korte stop voor thee met taart. Met nog iets meer dan 180 kilometer voor de boeg heeft de nieuwe Renault ZOE een heel klein beetje extra energie nodig en in de vijftien minuten die we nodig hebben om zelf even bij te tanken, laden we meer dan voldoende reserve.

15:45 – 75 kilometer bijgeladen
Eindelijk, de laatste etappe. Een lange. Dat is geen straf in de muisstille Renault ZOE met zijn heerlijke stoelen en puike BOSE ® premium audiosysteem. Met de favoriete playlist in Spotify vliegen de kilometers voorbij, de airconditioning houdt het aangenaam koel.

17:45 – 200 kilometer gereden – totaal 530 kilometer
Hallo Maastricht. Tijd voor een avondje stad en daarna een fijn hotel. Met de wetenschap dat de nieuwe Renault ZOE de volgende ochtend weer paraat staat met een volle batterij voor de terugrit naar Amsterdam.

In totaal hebben we 530 kilometer gereden. En gevoelsmatig zonder noodzakelijke laadstops doordat je ze combineert met een andere activiteit. Dat maakt 100% elektrisch rijden alleen maar prettiger. Bovendien: hoe vaak maak je op één dag zoveel kilometers? In ieder geval bewijst deze heerlijke roadtrip met de nieuwe Renault ZOE dat het gemakkelijk kan.

Meer weten? Kijk op renault.nl of stap binnen in de showroom van je dichtstbijzijnde dealer.