AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • V40
2

autoreview

Volvo V40 D4 Business Kinetic (2014)

JaDasArie hier
  • JaDasArie hier14
  • Review
6 december 2019 om 17:50
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringV40 D4 Business Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst210.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 86%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bewezen betrouwbare en fijne reisauto

  • 210.000 km
  • 6 december 2019

Na 210.000 kilometers, en het overgaan naar een Tesla Model 3 verdient de V40 een eerlijke review.

Enkele jaren geleden ging het bedrijf over op de aanschaf van een aantal Volvo V40's. In eerste instantie de D2. Toen bleek dat de D4 ook voor 14% in aanmerking kwam werd de keuze al snel gewijzigd in de 190PK sterke dieselvriend.

Het is een V40 met het business pakket met enkele opties aangevinkt uit de optielijst. Waaronder de app op je telefoon, waarmee je afspraken vanuit je agenda alvast naar de navigatie van de auto kan sturen. Ook de standkachel aanzetten vanuit de app is mogelijk. Ruitenkrabben hoeft dus nooit meer met deze auto. Heerlijk voorverwarmd (+ voorverwarmde motor).
Uiteraard zijn de standaard zaken zoals cruise controle, climate controle, regensensor e.d. voorzien.

De Volvo
Na al die kilometers kan ik toch wel beamen dat dit een erg fijne reisauto is gebleken. De V40 heeft mij geen enkele keer laten staan. Of het nu met -23 of + 44 graden Celsius was. De 190PK sterke diesel is een heerlijke krachtbron, die altijd genoeg power heeft om mee te komen of flink op te trekken. Ondanks die power is 1:20 het gemiddelde verbruik over al die kilometers. Het onderstel van de auto, het sturen en schakelen, alles is ingericht om lekker op pad te zijn. Op korte klinkers kan het onderstel nog wel eens bonkerig overkomen, al heb je hier niets te klagen over. De stoelen zijn dan ook echt weer Volvo: gewoon goed.

De binnenruimte is oké, en niet heel veel meer dan dat. Zeker met vier personen in de auto op wintersport is het erg proppen, al geeft de V40 hier niet veel om. Ook met de auto afgeladen vanuit de Ikea op pad doet de V40 zonder moeite. Wat dat betreft leer je met een een V40 wel hoe je goed moet proppen, stapelen en alles inrichten om alsnog alles mee te kunnen nemen. Als je alleen bent of met twee personen (wat ik toch 90% van de tijd ben geweest) is het eigenlijk altijd goed.

Pluspunt van de Volvo heb ik altijd de geluidsinstallatie gevonden. Deze is zeker in combinatie met Spotify gewoon erg goed. Al kan ik mij herinneren dat dit in de voorgaande Volvo's ook zo was. Ook de reizen die wij er mee gemaakt hebben, wintersport of de zon opzoeken, heeft de V40 zich altijd gehouden als een fijne reispartner.

De mindere kanten aan de V40
Waar ik mij wel eens aan heb geërgerd zijn de rammeltjes, kraakjes of geluidjes uit deurpanelen of naast het stuurkolom. Deze waren er soms spontaan en gingen dan ook spontaan weer weg. Ik heb het idee dat de V40's toch snel in elkaar zijn gezet toen er een hele lading besteld werd en voor het einde van 2014 geleverd moesten worden. Dit is de kwaliteit in mijn ogen (niet zichtbaar) niet ten goede gekomen. Ook wanneer je de radio flink hard zet merk je dat de deurpanelen soms resoneren/trillen, wat afbreuk doet aan de kwaliteit van de speakers. Deze verdienen een betere constructie om het geluid nog beter tot hun recht te laten komen.

De Volvo navigatie is helaas traag met files opnemen. Ook met de laatste routes en kaarten. Deze heb ik enkele keren gebruikt nadat deze 'slim' dacht te zijn. Let op: file, er is een kortere route beschikbaar. Vervolgens stuur je een nog langere file in en doe je er langer over dan wanneer je voor de oude route had gegaan. Ik heb dan ook altijd Google Maps aanstaan in de telefoonhouder. De Volvo navigatie is alleen voor lange reizen gebruikt om met Google Maps te vergelijken.

Daarbij heeft de V40 ook geen pijlstok. Iets waar ik erg aan moest wennen. Nou geeft de auto keurig aan wanneer er wat olie bij moet, echter zou ik het toch graag zelf in de gaten houden. De sensor zou maar eens stuk gaan... Over oliegebruik gesproken: de V40 doet rond de 0,5 liter olie op de 12.500/15.000km. Het is dus acceptabel. Let wel dat dit vrij bijzondere olie is en niet overal langs de weg te verkrijgen is. Ik heb dus altijd een litertje bij.

Wat is er stuk gegaan in de 210.000km?
Ook daarom schrijf ik toch wel deze review. Ik heb een hoop positieve maar ook negatieve reviews gelezen. Er zijn bij ons wel collega's die een kapotte EGR klep e.d. hebben gehad, alleen ik niet. Dit schijnt wel eens te gebeuren. Dit heb ik alleen ook gehad in de Seat Ibiza uit 2010 die ik hiervoor reed. Tot twee keer toe zelfs...

Bij deze auto: op enkele lampjes (regulier onderhoud dus) en een ventilatiestelmotortje na helemaal niets. De ventilatiestelmotor is wel een vervelende, want daar moet dus je hele dashboard voor gedemonteerd worden. Hier kwam ik achter toen het buiten 30 graden Celsius was en de ventilatie onder het dashboard bleef hangen. Je hoort hem flink koelen, maar er gebeurde niets. Geen idee wat dit heeft gekost, al kost het onderdeel maar € 35,- , de arbeid zal wel in de papieren hebben gelopen.
Aan de andere kant: met de Seat Ibiza heb ik vele malen meer gehad en daar stond toch echt VW/Audi op...

Zou ik deze auto ook privé rijden? Jazeker. Sterker nog, ik ga de auto missen. Volgende week komt mijn Tesla Model 3 alleen mijn vriendin baalt als een stekker. Onze fijne reisgenoot moet het veld gaan ruimen. Zowel de zakelijke ritten als de privé ritten is dit een erg fijne, en betrouwbare auto geweest.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo V40
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.6 D2 R-Design

    Volvo V40 1.6 D2 R-Design

    • 2015
    • 115.000 km

    € 10.800

    2.0 D2 Ocean Race Business

    Volvo V40 2.0 D2 Ocean Race Business

    • 2015
    • 97.296 km

    € 12.950

    1.6 D2 Momentum Business Pack 17''/pano/nav/trekhaak

    Volvo V40 1.6 D2 Momentum Business Pack 17''/pano/nav/trekhaak

    • 2013
    • 134.220 km

    € 8.450

Meer Volvo V40 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo V40 specificaties
  • Volvo V40 occasions
  • Volvo V40 video's
Advies en informatie
  • Volvo V40 tests
  • Volvo V40 gebruikersreviews
  • Volvo V40 index
PREMIUM
Volvo V40 - Peugeot 308 SW - Toyota Auris TS

Volvo V40 - Peugeot 308 SW - Toyota Auris TS

Alleen nog dit jaar kunnen leaserijders profiteren van 14 procent bijtelling. Wij zetten drie...

Lees meer
 

Volvo V40 reviews

  • Review
    Volvo V40 D2 Business R-Design (2015)

    Volvo V40 D2 Business R-Design (2015)

    7
    • 21 augustus 2020
  • Review
    Volvo V40 D2 Business Momentum (2015)

    Volvo V40 D2 Business Momentum (2015)

    8
    • 16 juni 2020
  • Review
    Volvo V40 D4 Business R-Design (2014)

    Volvo V40 D4 Business R-Design (2014)

    2
    • 22 mei 2020
  • Review
    Volvo V40 T3 R-Design (2014)

    Volvo V40 T3 R-Design (2014)

    13
    • 27 maart 2020
  • Review
    Volvo V40 D4 Business Kinetic (2014)

    Volvo V40 D4 Business Kinetic (2014)

    2
    • 6 december 2019
  • Review
    Volvo V40 D2 Ocean Race (2015)

    Volvo V40 D2 Ocean Race (2015)

    12
    • 20 juli 2019
  • Review
    Volvo V40 D4 Momentum (2014)

    Volvo V40 D4 Momentum (2014)

    5
    • 8 mei 2019
meer reviews
Volvo V40 - Occasion Aankoopadvies

Volvo V40 - Occasion Aankoopadvies

53

De Volvo V40 blijkt solide gebouwd en wat betreft motorisering kun je eigenlijk niet verkeerd...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Volvo V40 T4 Business Sport (2018)

    Volvo V40 T4 Business Sport (2018)

    2
    • 27 december 2020
  • Review
    Volvo V40 (2019)

    Volvo V40 (2019)

    6
    • 26 september 2020
  • Review
    Volvo V40 D2 Business R-Design (2015)

    Volvo V40 D2 Business R-Design (2015)

    7
    • 21 augustus 2020
  • Review
    Volvo V40 Cross Country T3 Polar+ Luxury (2019)

    Volvo V40 Cross Country T3 Polar+ Luxury...

    3
    • 4 juli 2020
  • Review
    Volvo V40 D2 Business Momentum (2015)

    Volvo V40 D2 Business Momentum (2015)

    8
    • 16 juni 2020
  • Review
    Volvo V40 D4 Business R-Design (2014)

    Volvo V40 D4 Business R-Design (2014)

    2
    • 22 mei 2020
  • Review
    Volvo V40 T2 Polar+ (2019)

    Volvo V40 T2 Polar+ (2019)

    1
    • 28 maart 2020
Merk
Merk
  • Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60 T6 Recharge - Dubbeltest

    Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60...

    • 26 januari 2021
  • Review
    Volvo S60 B3 Inscription (2021)

    Volvo S60 B3 Inscription (2021)

    4
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription (2020)

    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription...

    2
    • 24 januari 2021
  • Review
    Volvo S90 T5 Inscription (2017)

    Volvo S90 T5 Inscription (2017)

    3
    • 24 januari 2021
  • Review
    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    6
    • 22 januari 2021
  • Review
    Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription (2021)

    Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription...

    3
    • 22 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep