Volvo V40 D2 Momentum (2015) #2

autoreview

Volvo V40 D2 Momentum (2015)
Volvo V40 D2 Momentum (2015)Volvo V40 D2 Momentum (2015)Volvo V40 D2 Momentum (2015)Volvo V40 D2 Momentum (2015)Volvo V40 D2 Momentum (2015)Volvo V40 D2 Momentum (2015)Volvo V40 D2 Momentum (2015)Volvo V40 D2 Momentum (2015)

Signalement

UitvoeringV40 D2 Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst194.450 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zweedse degelijkheid - Belgisch fabrikaat

  • 163.425 km

Auto indertijd zelf samen gesteld, dus de uitvoering, kleur (flamingo red, two tone binnen uitvoering, trekhaak, led daglicht) en accessoires kunnen niet stuk.
5 jaar gebruikt als werkauto, dagelijks op de baan. na 5 jaar iets meer dan 150.000 km op de teller. Sedert 2020 op pensioen, waardoor de jaarlijks verreden km's flink gedaald zijn. Nooit enige storing gehad of panne in die volledige periode. Onderhoud altijd op tijd bij dezelfde merk garage gepleegd. Merkgarage is wel prijzig in onderhoud. Bij 140.000 km distributieriem vernieuwd - zoals op gegeven door Volvo - en op 160.000 km de olie van de automatische bak laten vervangen, 2 dure ingrepen. Verder regulier onderhoud, 2 x remblokken vooraan en achteraan en 2 x de 4 banden vervangen. Ik rij nu met mijn derde set.
Comfortabel door de veel geprezen Volvo zetels, en met recht, de zetels zijn fantastisch, net als de rest van het interieur.
Het is geen racewagen, je trekt geen kasseien uit de grond maar mijn VolvoV40 is een aangename comfortabele reisgezel, parkeert gemakkelijk en is heel handzaam in het gebruik. Enige minpuntje die ik misschien kan aanhalen is de wel hele straffe afstelling van het onderstel, ik heb de indruk dat per ongeluk een sportonderstel gemonteerd is, de neus hangt ook ( al van in de beginne ) wat laag tegen de grond, wat ik ondervonden heb op talloze snelheidsremmers.... De auto is gebruikt op lange afstanden, veel autostrade waardoor wat lakschade ontstaan is op de motorkap. Verder kan ik maar aangeven dat mijn Volvo V40 een uiterst betrouwbare, comfortabele reisgezel is en ik ben niet van plan om deze auto in te ruilen voor iets anders.

Update 27/03/2024 - Technische Controle

  • 194.450 km

Ik ben nog altijd uiterst tevreden over mijn trouwe reisgezel…. Ik houd het verbruik in de gaten via mijn boord computer en zit op een gemiddeld verbruik ( stad en autoweg ) van 5,3 l….  
Ondertussen om en bij de 195.000 km, de auto is in maart 9 jaar geworden en ik ben nog altijd heel tevreden, geen centje pijn…. ( Nog steeds geen technische mankementen).  Enige probleem, hij is nu afgekeurd bij de jaarlijkse Technische Controle wegens te hoge roet uitstoot.  De normen zijn heel streng in Vlaanderen. Ik heb nu een keuring voor 3 maanden….  Daar er toch wat aan het bewegen is in de wereld van de Techn. Controle in Vlaanderen heeft mijn Volvo specialist aangeraden om nog eventjes te wachten om mijn V40 technisch aan te pakken. Je weet nooit dat de normen versoepelen…. In Vlaanderen mag je van niks verwonderd staan…. ( Er is tenandere grote druk van het publiek ). De Volvo-specialist heeft ook aangeraden om de injectoren te vervangen in eerste instantie, als de TC nog niet lukt dan pas een nieuwe roetfilter te plaatsen.  Dit grapje is begroot in zijn totaliteit rond de 2.500 €…. Kosten voor een auto waar nooit ( en nog altijd niet.. ) ook maar iets technisch  aan gemankeerd heeft….is zeer zuur, maar ik ben dermate tevreden over mijn V40 dat ik die herstellingen zal laten doen, zodat ik nog een aantal jaren verder kan met mijn Volvo.  

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.