Volvo V40 D2 Business Kinetic (2014)

autoreview

Volvo V40
Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40

Signalement

UitvoeringV40 D2 Business Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst6.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste maandje

  • 6.000 km

Na 2,5 jaar en 185.000km Skoda Octavia 1.6TDI Hatchback (dik tevreden) afscheid genomen.
Er was genoeg keuze in de 14% categorie. Audi A3, Skoda Octavia, Seat Leon, VW Golf, VW Jetta, Peugeot 308 en Volvo v40.
A3 viel meteen af omdat het een 3deurs betrof. Als er een 5 deurs in de 14% viel zou ik blindelings voor de Audi gegaan zijn maar helaas was de G-Tron 3 deurs. Octavia viel af omdat ik ervaringen met leenauto's had dat de vering heel erg bonkerig was. Interieur viel me ook tegen vergeleken met mijn Octavia van de vorige generatie.
De 308 viel af door de dashboard. Toen ik erin ging zitten voelde ik me meteen ongemakkelijk door de kleine stuur en plek van de tellertjes, want ik ben niet zo groot waardoor ik de tellers niet goed kon zien door de kleine stuur. Interieur vond ik ook erg saai met een scherm in het midden. Niet mijn smaak maar wel een mooie auto mag gezegd worden.
Seat Leon vind ik ook een leuk auto maar net zoals bij de 308 voelde ik me niet prettig in de auto. Dan heb ik liever een Octavia.
Bleven over VW Golf en Volvo v40. De VW had een 40edition uitvoering met alles erop en eraan voor 28.000 euro waar je niet eens een fatsoenlijke comfortline voor kan krijgen. Na dagen vergelijken heb ik toch voor de Volvo gekozen door zijn mooie uitstraling en schitterende interieur. De VW was compleet maar blijft een saaie auto.

Omdat ik een laag budget had kon ik helaas niet de D4 nemen (kon wel maar dan zonder business pack waardoor je een wel erg kaal auto hebt).
Uiteindelijk gekozen uitvoering:
D2 Kinetic
- Business Pack (hier heb je alles wat je nodig hebt)
- Ovale uitlaatpijpen difusor
- Lederen bekledin achteraf Truffle Brown
- Black Sapphire

Ervaringen:
Toen ik hem ging ophalen werd ruim de tijd genomen om alles goed uit te leggen. Dit was wel prettig want anders kom je in het begin er echt niet uit.
Wat me opviel was dat de diesel van binnen nauwelijks te horen is vergeleken met de VAG auto's.
Eerste afslag naar rechts merkte ik ook dat je een fietser bijna niet kan zien aankomen door de hoge panelen in de deuren achterin. Kinderen kunnen nauwelijks naar buiten kijken (2 en 9 jaar).
Interieur is echt fantastisch. Vooral s'avonds met sfeerverlichting en de bekende verschillende tellertjes zijn leuke speeltjes.

Bij 3000 km even een testje gehouden in Duitsland (Oberhausen straight).
De 199 wat hier vaak voorbijkwam heb ik ook mogen voelen. De D2 stuwt de auto naar de topsnelheid die je vrij snel bereikt maar houdt dan in als de digitale teller op 199 komt. Wat je ook doet de 200 tikt hij niet aan.
Met 3000 toeren 173km/h is echt fantastisch op de cruise controle met 5,7/1000 verbruik. Nou ik mis de D4 niet hoor.
Verbruik valt me tegen en volgens mij klopt de boordcomputer voor geen meter.
Net als bij de Civic heb je hier ook een digital brandstofaanduiding. De eerste keer toen ik een signaal kreeg (bij 875km) ging ik meteen tanken. Er ging maar 42 liter in en ik kon nog 135 volgens boordcomputer rijden. Tweede keer (bij 950km) getankt toen de bc 50 km actieradius aangaf. 45 liter getankt. (dus 1 op 21 terwijl bc aangeeft 4,2/100) Derde keer (bij 1021 km) ging zelfs een rood lampje branden en kwamen er streepjes op de actieradiusaanduiding. Daarna nog 8 km gereden tot de tankstation. Er ging 49 liter in.
Ik had toch liever een analoog tellertje gehad maar ja ...

Pluspunten:
- stoelen zitten heerlijk
- tellers zijn goed afleesbaar
- sensus navi zit op een perfecte hoogte
- geluid sensus goede kwaliteit
- airco blaast niet onnodig hard als het zonnig is
- motor lekker stil
- design interieur

Minpunten
- dooie hoek
- rechtsachter kijken slecht zicht
- achteruitparkeersensor reageert traag en laat
- ruimte achtering krap maar kan nog mee met 2 kleine kinderen
- kofferbak klein
- armsteun niet in hoogte verstelbaar
- ruitenwissers piepen nu al
- verbruik erg hoog ondanks zuinig rijden

Ik zal de komende tijd weer een update geven.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.