Volvo V40 D2 Business (2015)

autoreview

Volvo V40
Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40

Signalement

UitvoeringV40 D2 Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst60.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

waardige concurrent voor de Golf

  • 31.000 km

Kreeg deze Volvo min of meer verplicht van de shortlease maatschappij omdat ze geen Golf meer hadden en zeker niet meer in de 14% categorie. Vond ik jammer want ik was een groot fan van de Golf.
Moest nu kiezen tussen een Peugeot 308 en een Volvo V40. Nou, dan is de keus natuurlijk makkelijk: De volvo.

De Volvo bleek een 2.0L diesel te zijn i.p.v. een 1.6 diesel zoals in de Golf, en toch 14% bijtelling.
De grotere motor heeft absoluut voordeel want dat geeft toch wat meer souplesse. Of het verbruik ook beter is, dat betwijfel ik, maar een liter meer of minder maakt voor mij ook weer niet uit, aangezien ik een auto van de zaak rijd.

Op het eerste gezicht is dit een mooier model dan de Golf natuurlijk. Het gestroomlijnde model heeft dan wel wat nadelen, namelijk veel minder binnenruimte, vooral achterin, en een enorm slecht zich naar achteren door de kleine raampjes en brede stijlen. Ik mis de achteruitrij camera in dit ding, zo slecht is het.
Maar goed, de auto is erg mooi en ook van binnen. Hij heeft mooie leer/nappa stoelen en het dashboard ziet er ook echt premium en mooi verzorgd uit.
Qua bediening mis je meteen het grote touch screen uit de Golf. In deze volvo moet je je adressen in de navigatie ingeven via een draaiknopje wat veel meer tijd kost.
Voor de rest allemaal prima bedienbaar en goede apparatuur. Ook de geluidskwaliteit van het audiosysteem valt gelukkig niet tegen, want dat vind ik erg belangrijk. Ik ben gerustgesteld.

Dan rijden. zoals eerder aangegeven is de grote 2.0 liter motor erg prettig: weinig turbo gat en voldoende vermogen. Schakelen gaat ook enorm fijn, zelfs fijner als de Golf denk ik. De auto ligt strak op de weg en stuurt goed. Enige nadeel is dat de auto erg hard is geveerd. Je voelt wel alle hobbels en op slecht wegdek rijden is niet zo fijn. De auto zou makkelijk aan de golf kunnen tippen als dit beter was, maar door deze stugge vering moet ik de Golf toch het voordeel van de twijfel geven.

Al met al dus wel een heel fijne auto en een echt geduchte concurrent voor de Golf, zeker vanwege de bijtelling.
Nadelen zijn dus:
- zeer slecht zicht rondom
- iets te hard geveerd
- tikkeltje krap qua ruimte

Voordelen:
- zeer mooi model
- zeer goede afwerking
- fijne stoelen
- fijne motor


Ik mis mn Golf

  • 40.000 km

Na een tijdje langer te hebben gereden mis ik toch mijn Golf. Ik vind de volvo toch wat te stug en bonkerig, bochtengedrag is minder fijn en ook de stoelen beginnen me tegen te staan. De navi is stuk (gps antenme) en er zit 3 weken levertijd op :(.

Eindelijk gaat ie weg

  • 60.000 km

Eindelijk gaat ie weg!
De Volvo ging mij steeds meer irriteren. Met name de stoelen, daar bleef ik gewoon rugpijn in houden en daarnaast vooral de keiharde vering. Wanneer ik lange afstanden reed, begon me steeds meer op te vallen dat je elke hobbel veel te hard voelde. Zwaar irritant! Dit is met recht de meest oncomfortabele auto die ik ooit heb gehad !

Het was een shortlease contract, dus heb mijn baas overtuigd om een andere te zoeken. We zouden op zoek gaan naar een 14% bijtelling Golf, mijn oude vertrouwde auto.
Heel toevallig belde de huidige shortlease maatschappij dat ze de Volvo wilden omruilen. Waarom snap ik niet, want hij staat nog maar op 60K km.

De shortlease maatschappij verving m door een Peugeot 308SW te leveren.
Niet mijn merk, en binnenkort ga ik dus gewoon weer VW rijden, maar MIJN GOD ! WAT een verschil !! Eindelijk geen rugpijn meer. Eindelijk een beetje comfort! Het is alsof je van legerkisten naar Nike Air Max overstapt. Heerlijk!

Sorry Volvo. Je grotere modellen zullen ongetwijfeld wel lekker rijden, maar de V40 is wat mij betreft een flop.
Ziet er mooi uit, is mooi afgewerkt ook, de stereo installatie klonk goed..... maar het rijd echt K...!
Daarnaast is het mooie gestroomlijnde model ook claustrofobisch klein van binnen.
Ik ben echt HEEL blij dat ik van dat ding af ben!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.