Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid Highline (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid Highline |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 10.000 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Eerste maand
- 15.000 km
Ik zag dat er voor de nieuwe Touareg nog geen echte reviews waren. Dus bij deze de eerste maand met onze Hybrid. We hebben een Hybrid gekozen ipv een diesel omdat deze goedkoper is om te houden (wegenbelasting en onderhoud) en ook zeer voordelig te importeren is. Daarnaast is het ook een stukje imago. Dit is ook de reden voor de Touareg. Het is een enorm non-descripte auto (voor een SUV dan), en dat vind ik heerlijk. Ik vind de uitstraling van een Cayenne of X5 gewoon too much.
Aanschaf.
Auto gekocht direct van de importeur in Luxemburg. Daar had een van de directieleden de auto een klein jaar gereden.
Omdat het onmogelijk was om een keer demo te rijden, aangezien er in Nederland nergens een rijdende demo van een Cayenne of Touareg Hybrid was de auto min of meer blind gekocht. Gelukkig had ik al wel even in een diesel kunnen sturen, dus buiten de extra power zou er weinig verschil zijn.
Uitrusting
kleur: Tungsten Zilver
interieur: Nappa zwart met alu inleg
velgen: 19" Girona
Opties:
- highline (dynaudio, keyless go etc.)
- panoramadak
- luchtvering met actieve stabilisatoren
- stoelkoeling
- sportpakket (zwarte hemel, schakelpaddles)
- assistenten pakket (ACC, side assist etc.)
- Dynamic light
- Areaview
- Trekhaak elec uitklapbaar
- Bagageruimte pakket
- 100 liter tank
- verwarmbaar stuur
- memory pakket premium
- bandenspanningcontrole systeem
- privacy glass
Rijden.
Het eerste wat opvalt bij het rijden is dat de auto extreem stil is. Volgens de autobild test 63 dB bij 120 km/h. Ook is het wel wennen aan de hybride aandrijving. Als je start, start de motor niet. En zodra je je gas loslaat valt deze uit. Het werkt erg plezierig, en heb pas 1 maal een lichte trilling gevoeld, toen ik het gas losliet en daarna terwijl de motor uitschakelde meteen de kickdown intrapte.
Verbruik.
Het punt achter de hybride is natuurlijk het verbruik. Dit valt me eerlijk gezegd tegen. Ik had gehoopt dat ik met rustig rijden ergens tussen de 1 op 9 a 10 uit zou komen. Ik haal 1 op 9 met moeite. Dat is jammer maar het maakt eigenlijk niks uit omdat de kosten van brandstof eigenlijk maar zeer gering zijn op de totale kosten.
Wat is er heel goed
- zoals eerder gezegd de stilte in de auto
- prestaties
- de stoelen zijn perfect, met stoelkoeling heerlijk
- RNS 850 is top
- Dynaudio systeem is ook top
- Panoramadak is wederom fijn (hopelijk niet zo storingsgevoelig als in de BMW)
Wat valt tegen
- toch wat hoger verbruik
- uitvallen Areaview (bekend probleem bij 2010 auto's, wordt binnenkort gefixt)
- Active cruise control werkt gewoon niet in het drukke Nederlandse verkeer
Kortom, ik ben een heel tevreden rijder van de Touareg.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 380PK Hybrid High Edition 4wd|Ecc|Navi|Panodak|Lmv|Cruise|Camera|Dealer onderhouden|1e eigenaar
- 2012
- 214.474 km

Volkswagen Touareg 3.0 TSI *EXPORT ONLY* Battery Problem / Panodak / Leder / 360º Camera / Adaptive cruise / Stoelverwarming/koeling / Memory / Xenon / Navigatie / Trekhaak 3500 KG!
- 2010
- 174.253 km

Volkswagen Touareg 3.6 FSI | 149.876KM | NAP | 2012 | 4X4 |
- 2012
- 149.876 km