Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid Highline (2010)

autoreview

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid Highline (2010)

Signalement

UitvoeringTouareg 3.0 V6 TSI Hybrid Highline
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst15.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste maand

  • 15.000 km

Ik zag dat er voor de nieuwe Touareg nog geen echte reviews waren. Dus bij deze de eerste maand met onze Hybrid. We hebben een Hybrid gekozen ipv een diesel omdat deze goedkoper is om te houden (wegenbelasting en onderhoud) en ook zeer voordelig te importeren is. Daarnaast is het ook een stukje imago. Dit is ook de reden voor de Touareg. Het is een enorm non-descripte auto (voor een SUV dan), en dat vind ik heerlijk. Ik vind de uitstraling van een Cayenne of X5 gewoon too much.

Aanschaf.

Auto gekocht direct van de importeur in Luxemburg. Daar had een van de directieleden de auto een klein jaar gereden.

Omdat het onmogelijk was om een keer demo te rijden, aangezien er in Nederland nergens een rijdende demo van een Cayenne of Touareg Hybrid was de auto min of meer blind gekocht. Gelukkig had ik al wel even in een diesel kunnen sturen, dus buiten de extra power zou er weinig verschil zijn.

Uitrusting
kleur: Tungsten Zilver
interieur: Nappa zwart met alu inleg
velgen: 19" Girona

Opties:
- highline (dynaudio, keyless go etc.)
- panoramadak
- luchtvering met actieve stabilisatoren
- stoelkoeling
- sportpakket (zwarte hemel, schakelpaddles)
- assistenten pakket (ACC, side assist etc.)
- Dynamic light
- Areaview
- Trekhaak elec uitklapbaar
- Bagageruimte pakket
- 100 liter tank
- verwarmbaar stuur
- memory pakket premium
- bandenspanningcontrole systeem
- privacy glass

Rijden.

Het eerste wat opvalt bij het rijden is dat de auto extreem stil is. Volgens de autobild test 63 dB bij 120 km/h. Ook is het wel wennen aan de hybride aandrijving. Als je start, start de motor niet. En zodra je je gas loslaat valt deze uit. Het werkt erg plezierig, en heb pas 1 maal een lichte trilling gevoeld, toen ik het gas losliet en daarna terwijl de motor uitschakelde meteen de kickdown intrapte.

Verbruik.

Het punt achter de hybride is natuurlijk het verbruik. Dit valt me eerlijk gezegd tegen. Ik had gehoopt dat ik met rustig rijden ergens tussen de 1 op 9 a 10 uit zou komen. Ik haal 1 op 9 met moeite. Dat is jammer maar het maakt eigenlijk niks uit omdat de kosten van brandstof eigenlijk maar zeer gering zijn op de totale kosten.

Wat is er heel goed
- zoals eerder gezegd de stilte in de auto
- prestaties
- de stoelen zijn perfect, met stoelkoeling heerlijk
- RNS 850 is top
- Dynaudio systeem is ook top
- Panoramadak is wederom fijn (hopelijk niet zo storingsgevoelig als in de BMW)

Wat valt tegen
- toch wat hoger verbruik
- uitvallen Areaview (bekend probleem bij 2010 auto's, wordt binnenkort gefixt)
- Active cruise control werkt gewoon niet in het drukke Nederlandse verkeer

Kortom, ik ben een heel tevreden rijder van de Touareg.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.