Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150pk R-Line Business+ (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tiguan 1.5 TSI 150pk R-Line Business+ |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand laatst | 52.000 km |
Nooooit meer
- 52.000 km
Nu 17 maanden met de Tiguan gereden, van 0 naar 52.000km Afgewogen oordeel denk ik. Waarom ik nooit meer een VW (met deze elektronica/software) zal nemen heeft twee oorzaken. Bij de verkoop heeft de verkoper me bezworen dat de Navi van VW net zo goed zou zijn als die van mijn MB's en BMW's waar het gaat om accuratesse van de verkeerinfo. Mensen, ik zal u de beschrijving van het tranendal besparen. Volkswagen dwingt je een abonnement (€ 200++ !!!) te nemen voor een service die op iedere basis mobile telefoon zit. Dat ellendige WeConnect werkt net zo gebruiksonvriendelijk als de software in de auto zelf. Wat een bagger! Ik begreep dat VW de hoofddesigner van deze troep heeft vervangen. Terecht! Maar dat neemt niet weg dat het concept totaal ziek is. Gewoon verkeersinformatie aanbieden, en niet een gratis jaar abonnementje zonder enige melding gewoon laten verlopen. Serieus? Jawel. Wat een rotzooi! Geen wonder dat de Chinesen de markt overnemen van VW. Never ever deze troep meer voor mij!
De tweede reden zijn die elledige 'soft touch' toetsen. Als je, je hand op het stuur legt, speert de auto ineens los omdat er nog een snelheid in het geheugen van de autopilot staat. Of er begint een irritante dame tegen je te praten. Of je hele scherm verandert.
Kortom, inderdaad deze VW rijder is niet echt onder de indruk van een auto van € 60.000,- Op naar een echte Duitser of desnoods naar een Chinees ( ik ril bij de gedachte, maar geniet van de spreekwoordelijke middelvinger naar VW)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.