Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Trendline (1999)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 110pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze Passat TDI is mijn eerste diesel na een aantal jaren LPG-ervaring. Conclusie: Prima auto met lekkere motor, voor mij geen LPG meer.
De motor heb ik direct na aankoop voorzien van een powerbox van PSI (gekocht bij ATU in Heinsberg, Duitsland) voor 320 euro incl. inbouw), zodat ik nu circa 130 pk vermogen en 285 Nm koppel heb, en dat is net dat beetje meer ten opzichte van de standaard waarden van 110 pk en 235 Nm.
Het beste bevalt mij het comfort (zeer goede stoelen, goed functionerende climatcontrol, relaxed rijden op cruise-control) en het verbruik: ik ben nog nooit onder de 6,5 l/100 km gekomen en gemiddeld haal ik makkelijk 5,9 l/100 km.
Groot voordeel van deze Variant is de bagageruimte, het maakt niet uit wat je meeneemt, het past er allemaal in.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je altijd hoort dat je diesel rijdt, maar storend wordt het nooit, ook niet op lange ritten.
De materialen, zowel het interieur als het exterieur stralen pure degelijkheid uit.

PROBLEMEN

Buiten het feit dat de auto probleemloos rijdt,
heb ik tot nu toe de volgende problemen gehad:
2 x lampjes vervangen (koplampen) 15 euro
mechaniek buitenspiegels vervangen (verwarming in de spiegels defect)100 euro.
Knopje spiegelverstelling vervangen (afgebroken door eigen schuld)52 euro
Portierslot bestuurderskant en diverse dashbordlampjes vervangen, 225 euro
Spatplaten voorste wielkasten vervangen, 105 euro

De totale onderhoudskosten bedragen over 2,5 jaar en 85.000 km 4.100 euro. Inbegrepen: alle reguliere onderhoudsbeurten bij VW-dealer, alle extra kosten, 1 set zomerbanden (560 euro) en 1 set winterbanden (510 euro). Dit betekent aan onderhoud 4,8 eurocent per km en dat is echt niet veel.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens