Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline (1998)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto gekocht van leasemaatschappij in oktober 2002.
Passat Varant 110 Pk Comfortline, 16 inch velgen, 35 mm verlaagd, en voorzien van een chip en katvervangende demper
(totaal 140 Pk en 270 Nm)
Grote beurt en nieuwe APK later uitvoeren. Geen gebreken gevonden. Na de eerste wasbeurt viel mij op dat er kleine roest blaasjes op de klep zaten waar de greep aansluit op de klep, en onder bij het rubber van de achterruit. Ik ben hierop naar de VW dealer gegaan en heb de situatie voorgelegd. Dat dit al kan plaatsvinden bij een auto van 4 jaar oud. Er werd me meegedeeld dat dit niet meer onder de garantievoorwaarden van VW viel. Daar had ik niet op gerekend. Ik heb er tot nu ook nog niets aan gedaan.
Die blaasjes traden ook al op bij de vorige auto die ik heb gehad (Golf GTI Edition 1995). Ik heb meerdere eigenaren van VW"s gesproken en dit is een VW kwaal.

In juni 2003 heb ik 4 nieuwe banden, remschijven en remblokken van de gehele auto laten vervangen inclusief een kleine beurt (totaal 1050 euro) Niet meer bij de dealer, maar een universeel garagebedrijf.
Juli 2003 Katvervangende demper laten monteren bij EPS in Hoogezand. + 6 pk en 20 Nm (150 euro)
De auto trekt goed, ook met aanhanger ga ik wel eens links staan en dan is deze nog in staat om andere auto"s eruit te trekken.
Verbruik is top. Volle tank 900 tot 1000 km.
Gemiddeld 1 op 16.6
Comfort is goed maar sportief,dankzij verlagingsset
Trekkracht is toegenomen door plaatsen van katvervangende demper, vooral onderin het toerengebied.
Wegligging is straffer dan standaard door verlagingsset. Ik heb altijd GTI gereden vandaar.
Klimatronic is nieuw voor mij, wil ik niet meer missen.

PROBLEMEN

In oktober 2003. schakelaar achteruitversnelling defect
en nieuwe APK. (totaal 115 euro)
December 2003. Bekerhouder achter defect en een kunststof handgreepkapje afgebroken van de achterbankvergrendeling
(totaal 25 euro)
Januari 2004. Klepjes voor spiegel make-upverlichting afgebroken, links en rechts in 1 week tijd, ga ik niet vervangen, moet de gehele zonneklep worden gedemonteerd.
Okober 2004.APK en vervangen van remslangen links en rechtsvoor, stofhoes aandrijfas rechtsvoor en stofhoes remcilinder linksachter. ( totaal 425 euro)
Werk viel tegen, alles was vastgeroest en remleidingwartels braken af. ( normaliter 225 euro)
Februari 2005. Er was iemand zo vriendelijk om in mijn auto te parkeren, schade 1250 euro. Dader gevlogen.
Tevens is de electrische spiegelverwarming ermee opgehouden. Wellicht laat ik dit nog repareren.


Gebreken die ik heb geconstateerd:.
- Gordels rollen slecht op.
- Spiegelverwarming gaat snel defect
- Roestvorming onder ruitrubber achterklep (VW-kwaal)
- Schakelpookhoes slijt snel
- Klepjes zonneklepspiegels breken snel af
- Motorbeschermkap onder de auto verliest bouten( VW-kwaal)
- Centrale portiervergrendeling heeft storingen
- Draagarmconstructie via dealer geinspecteerd na
terugroepactie (VW passat en Audi A4 kwaal)

En gebreken via contact met andere VW Passat rijders via een Duits Passat Forum
- Luchtmassameter gaat defect, vermogen neemt af (VW kwaal)
- Storingen in Centrale portiervrendeling

Ik heb een toen ik student was een GTI gehad bouwjaar 1983 en heb er 100000 km mee gereden in 5 jaar tijd. Daar heb ik alleen maar de dynamo van moeten vervangen naast apk, banden en uitlaat. Deze was opgevoerd tot 145 pk en ik ging er toen niet zo zacht mee om als deze Passat.

Tegenwoordig lijkt het wel of alles defect gaat als je het gebruikt. Repareren kun je meestal zelf niet met alle electronica, dus moet je laten doen met als gevolg extra kosten.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.